Zavřít recenzi

Seat Ibiza

“Sportovní styl s průměrnou kvalitou”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: 1,4i 44kw 
  • Stav km při koupi: 96 500 km 
  • Stav km nyní: 118 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.0
Po přesednutí z předchozího auta (suzuki swift z roku 1994) mám pocit že Seat ibiza je už dospělé auto s pozinkovanou karoserií, po deseti letech celoročního provozu převážně v Praze nemá až na pár krupiček nic zrezlé.

Také po stránce bezpečnosti na tom není nejhůř. (tři hvězdičky)

Auto je celkem dobře odhlučněno až na větší rázi od kol při přejezdu děr v silnici což je díky tvrdšímu podvozku o proti např.VW Polo s kterými má hodně dílů společních.

Auto má sice většinu dílů od Volkswagenu ale je vyrobeno ve Španělsku což je znát na špatném slícování plastů palubní desky. (vrže a skřípá)

Motor je Volkswagen 1.4 Mpi 44 kw. (stejný se montoval i do fabií a VW polo a golf.)
Zátah má plynule od spodních otáček, při 50km/h točí na pětku 1500 otáček což se projevuje na celkem pěkné průměrné potřebě 6,5 litrů/100km. Maximální rychlost je cca 160 km/h

Řízení je také lehké a přesné.

Sedačky jsou dostačně tuhé, pohodlné i na delší cesty, jen boční vedení by mohlo být lepší.

Řazení je dobré (krátké dráhy řazení, řadička dobře padne do ruky)

Díky tvrdšímu podvozku dobře sedí v zatáčkách ale když jdete přes limit (pneu) tak už s tím smykem moc neuděláte.

Celkově působí auto sportovějším dojmem (ladění podvozku, červené podsvícení palubní desky, tří ramený volant)


Závady a opravy na autě

Utržené lanko spojkového pedálu. (utrhlo se v místě nýtu u pedálu.)

Malé prosakování chladící kapaliny v dolní části chladiče.

Ve větších mrazech zatuhnutí zamkového mechanismu u dveří a zatuhnutí ruční brzdy, oprava byla poklepem kladiva do zadních kol (v místě bubnů)

Občas rosvícení kontrolky EPC bez zjevného důvodu.

Občas při rozjezdu opožděná odezva motoru na přidání plynu (chyba elektronického pedálu)

Loupání povrchové úpravy u madel dveří (v kabině)

Rosení pravé paraboly předního světlometu.

Až na tyto věci jen běžná údržba tj. výměna sjetých kotoučů a destiček a samozřejmě oleje 5W40 cca co 15 000 km.
<
Přejít na standardní verzi stránky »