Zavřít recenzi

Fiat Marea Weekend

“Skvělé a spolehlivé auto, bez náhrady na trhu.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 1,6 
  • Stav km při koupi: 107 285 km 
  • Stav km nyní: 215 213 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 7,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.6
Sedadla jsou pohodlná, i při mojí velikosti (měřím 2 metry, vážím 130 kilo.....) si za mne sedne poměrně pohodlně dospělá osoba, vozidlo v základní výbavě obsahuje loketní opěrku.

Zavazadlový prostor je veliký, dále po vozidle množství dalších úložných prostor (schránek).

Výbava mnou zakoupeného vozu je ve verzi SX pro Švýcarsko - 2x airbag, centrál, ovládání rádia na volantu, přední okna v elektrice a další.

Brzdy v pohodě, startování v mrazech bez potíží, podvozek tvrdší, hlučnost za jízdy při v interiéru střední. Při koupi žádné "povrzávání" plastů apod., nyní po nárazu zezadu a rozebrání palubovky pazvuky z těchto míst.

Karoserie má velmi dobrou až výbornou povrchovu úpravu, je takřka bez koroze. Pouze v jednom místě nebyl utěsněn plastickou hmotou přechod dvou plechů (evidentně opomenutí při montáži), a zde koroze prošla dovnitř vozidla.

Jízdní vlastnosti velmi dobré, auto je živé, spotřeba na benzín (průměry) v létě cca 7,2 l, zima cca 8,2 l, plyn +1 l navíc. Toto při provozu cca 50:50 město/mimo město. Minimální spotřeba cestou na jih Francie s plně naloženým autem 5,7 l/100 km (stabilní dlouhodobá rychlost 100 km/h na dálnici)

Provozní náklady nízké - příznivé ceny neznačkových dílů, vozidlo zakoupeno 9.8.2005 za 93.000,- Kč

Vozidlo mne při koupi zaujalo svým designem, a velmi příznivým poměrem cena/výkon. Dále objemný zavazadelníkem, a poměrně slušnou výbavou. Dalším "bonusem" k autu byl (a je) dobře fungující klub, zabývající se těmito vozidly.

Jediná věc, která se mi moc na autě nelíbí, je malá světlá výška, která při jízdě po různých necestách vede k odírání spodku auta.

A dopuručení pro další zájemce o toto auto? Vybírejte s rozmyslem a důkladně. Děsivá ojetina vede k špatné pověsti vozidel Fiat, která je nezasloužená. Měl jsem Tempru, nyní Marea a Stilo. U vozidel vždy pouze provozní opravy + něco málo navíc.

Závady a opravy na autě

okamžitě po koupi: výměna termostatu, výměna obou předních ramen za neznačková, výměna vstřiku
123266 km - čidlo teploměru na palubovce
140000 km - vestavba LPG
142700 km - oprava ukazatele palivoměru, výměna P+Z tlumičů
148000 km - výměna dalšího vstřiku (důsledek 99 % provozu na LPG - dále úprava provozního režimu na cca 90%, a již bez potíží)
149000 km - výměna čidla tlaku oleje
162000 km - opětovná výměna obou P ramen za neznačková, výměna výfuk, výměna tyčka stabilizátoru LP kolo, výměna manžet poloos vnitřní (u převodovky)
170000 km - vadné čidlo ABS, rozlomené sedadlo řidiče (měřím 2 metry, vážím 130 kilo.....)
215000 km nutná kompletní oprava brzdového systému - koroze, snížený účinek
<
Přejít na standardní verzi stránky »