Hodnocení a zkušenosti s autem
Potřebovali jsme s přítelkyní druhé auto. Každý pracujeme v jiném městě a chtěli jsme něco úsporného, kvalitního a bezpečného za rozumný peníz. Pro přítulku jsem chtěl hlavně to bezpečí, mně je celkem jedno, v čem lítám.
Do Céčkové Corsy jsem šel proto, že mám velmi dobré zkušenosti s Corsou Béčkovou, kterou vlastním už 4 (nebo 5?) let. Původně jsem chtěl 1.2 16v 55kw, hlavně kvůli dálnici. Pak se mi ale naskytla koupě vozu od kolegy se serviskou, 1. majitel, jasný původ...Ale byl to jednolitr (1.0 12v 44kw). Projel jsem ho po dálnici a s údivem zjistil, že i onomu jednolitru nedělalo problém vytáhnout ručičku k 160 km/h... Tak jsem ho vzal. Rok výroby 2002/při koupi najeto cca 90 tkm, plná palba kromě klimy. Mám na klimu háklivé oči : (
S vozem jsem zatím spokojen, vlastním jej necelý rok, najel jsem cca 12 tkm. Oproti předchozí generaci je to naprosto jiná dimenze. Lze říct, že Corsa C má exteriér i interiér dospělého vozu, zatímco B je přece jen ještě takový angličák. Corsa C má vysokou úroveň bezpečnosti (tuhost karoserie). To byl také jeden z důvodů, proč jsem ji koupil. Jezdí v ní převážně přítulka, já více používám starou Corsu a jsem rád, že je přítulka více v bezpečí .
Interiér je kvalitně zpracovaný, jen občas mi zarezonuje trochu palubka při volnoběhu (je to tříválec no ; ). Občas něco nespecifikovatelného vrzne jakoby v zadku Corsy, prvně jsem se zkoušel přijít na to, co by to mohlo být, ale ve fórech jsem si přečetl, že každý "hatchback si občas vrzne", víceméně mnohým Corsám, Fiestám apod. občas trochu vrzne zadek karosérie, hlavně při průjezdu zatáčkou, při přejezdu nerovností. Mechanici mě ubezpečili, že to nemá vliv absolutně na nic. Každopoádně to není nic hrozného, ten kdo není puntičkář, si toho nejspíš ani nevšimne ; )
Auto má perfektní rejd, prakticky se s ním otočíte na pětníku. Sedadla jsou dostatečně pohodlná, na svou velikost je auto prostorné vzadu i vpředu. Při vhodném seštelování sedadla nemá problémy ani 190 cm řidič (nad hlavou má místa habaděj). Je to pětidvéř (skutečně o mnoho praktičtější než 3dv, který se často vyskytuje. Ovšem, kdybych měl od někoho perfektní nabídku na 3dv, klidně do ní půjdu, zas tak na těch pěti dveřích nebazíruju).
Kufr by mohl být větší, ale není to žádná tragédie, kufr je obdobně velký jako u Fabie. Když sklopíte zadní sedadla, získáváte díky tomu, že je to hatchback, prostor i pro přepravu skutečně objemných věcí.
Opel je známý tím, že dává slevu snad 30 a víc % na originální díly a jejich výměnu u starších vozů Opel v autoriz. servisu Opel. Díky tomu se dá mnoho běžných údržbářských prací provést i u Oplu s origo díly Opel. Také neorigo. díly jsou velice cenově výhodné, takže po stránce údržby je to za jedničku s hvězdičkou ; ) Navíc když máte šikovného mechanika, který vám díl z druhovýroby vymění za pusu ; )
Teď k tomu asi nejdůležitějšímu, srdci auta, motoru. Nebudu tady pět ódy na jeho sílu, když je to jednolitr. Do města perfektní, na okresky ok, na dálnice ok. Při lehké noze bez problémů jede konstantní rychlostí 60 km/h (tj. neucpaným městem) za 3 litry. Při ucpaném městě (brždění, rozjíždění, řazení...) 100 % do 6 litrů. Okresky při pohodové jízdě tak 4,5-5 l (do 90 km/h), dálnice 120 km/h za cca 5 - 6 l, 140 km/h do 7 l. Takže a´t na to člověk dupe jak chce, spotřeba u jednolitru prostě nemůže vylítnout tak, jako třeba u 1.6 golfu či focusu, kdy při studeném zimním startu tyhle motůrky žerou prvních pár kilometrů 12 a víc l, nemluvě o jízdě městem.
Nebudu lhát, když řeknu, že bych uvítal pár koňských sil navíc. Ve městě to člověk nepozná, stejně jako na rovince na okresce. Ale při stoupání do kopce evidentně síla chybí. Tady záleží na povaze člověka, opravdu nervozní temperament bude trpět, pohodář bude v klidu. Když se Corsa rozjede, zvládne dálniční kopec klidně i v rychlosti 140 km/h, jak ji ale v půlce kopce zhatí rychlou jízdu třeba kamion předjíždějící další kamion a rychlost tak spadne třeba na 90, chvíli jí trvá, než se zase na 140 rozjede. Nicméně není to žádná katastrofa, když si člověk podřadí na čtverku, motůrek trochu vytočí, tak to pojede. Samozřejmě se dá podřadit i na trojku a na jednolitr docela působivě zrychlit i v kopci, ale to už považuju za trápení motoru. Navíc vytočený motor v kopci docela nepříjemně hučí.
Čímž se dostávám k další kapitole - hluk. Docela mě překvapilo, že Corsa je solidně odhlučněná, i při dálničních rychlostech kolem 140 km/ h neslyšíte motor, i když už točí dost přes 4000 otáček. Do interiéru lehce proniká pouze zanedbatelný hluk od kol valících se po silnicí a něco málo aerodynamického hluku. Změna nastává opravdu jen při rozjezdech do kopce, resp. pokud potřebujete do kopce razantně zrychlit, jednolitr se vám neodmění razantním zrychlením, zato se vám odmění zkrátka hučením motoru...
Takže jako ideální motor do tohoto vozu vidím 1.2 16v 55(59)kw.
Co se týká KOMFORTU jízdy, ten je velmi závislý na použitých kolech a gumách. Na zimácích s vyšším profilem tlumí Corsa nerovnosti úžasně, přitom solidně sedí v zatáčkách, při použití litých letňáků s nižším profilem sedí Corsa do zatáček doslova jako přibytá, zato nerovnosti už tak dobře netlumí. I přesto s nimi však poradí obstojně. Komfort cestujících je na tak malé auto na nadstandardní úrovni.
SHRNUTO:
Corsa C je solidní autíčko, ideální s motorem 1.2 55(59)kw. Pokud však někdo používá auto z 90% ve městě či na okreskách, není překážkou ani 1.0 12v 44 (43) kw, který si bez větších problémů poradí i s dálničním tempem a občasnými dovolenými.
Na závěr:
Osobně jsem si všiml na obou mých Corsách jedné zvláštnosti - mnoho lidí je kritizuje z jednoho důvodu: aniž by se v jednolitrové Corse projeli, shazují její schopnost uvést dva a více lidí. Za sebe můžu říct, že jsem byl hodně překvapen, že i při obsazení čtyřmi lidmi jeli Corsy velice slušně! Je to ovšem kus od kusu a hlavně záleží na tom, jak je vysokootáčkový motor zajetý!!! Když jsem kupoval béčkovou Corsu, byla líná jet ve dvou po dálnici 120 km/h!! TeĎ nemá problém jet ve čtyřech 140 km/h.
Tož tak ; )