Zavřít recenzi

Hyundai Sonata NF, 2,4 CVVT

“spolahlive a priemerne auto za dobre peniaze”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 2,4 benzin 
  • Stav km při koupi: 200 000 km 
  • Stav km nyní: 230 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

3
 
Hodnocení celkem 7.2
auto kupovane pre najlepsi pomer: cena-velkost-vykon-maly zaujem zlodejov

od kupy najazdene okolo 30tkm

hodnotenie:
* pohodlie:
vyborne na dialnicu, na okreskach citit velkost a vahu, vela priestoru vo vsetkych smeroch (aj na hlavu vzadu je to OK, prijemne velky a dobre vyuzitelny kufor (na sedan)

* jazdne vlastnosti:
bezproblemove, da sa jazdit aj pomerne agresivne, ale najlepsie sa citi na dialnici alebo svizno presune po okreskach - je to skratka takmer 5metrova limuzina...

* bezpecnost:
4 hviezdy v NCAP, nic nevrzga, vsetko ide hladku a velmi lahko

* motor a prevodovka:
prevodovka pomerne dlha, 5 stupnov, pri 140tacho toci okolo 3700 otacok, radi sa hladko a lahko a presne - ziaden problem

motor je 2,4 CVVT, 118kw, rozvod retazou. Pruzny aj nizkych otackach, bez problemu sa da plantat po ceste s 2000otackami. Nema rad prudke vytacanie - resp. ide pomalsie do otacok. Velmi tichy a pravidelny chod

* vykony:
bez problemu cestovna rychlost 160kmh, chyba vsak 6sta rychlost. pruznost uspokojiva - na nove diesle sa vsak nechyta.. vo vysokych otackach ide vyborne - len auto cloveka od takehoto zaobchadzania odhovara - skratka, extra vytacanie nema motor rad

* spotreba a prevadzkove naklady:
mierna spotreba oleja pri dialnicnych rychlostiach (na tie km ale dobre) - cca na 15tkm treba doliat liter
spotreba priemer je 8,5 litra pri vacsine na dialnici (130kmh) a zapnutom tempomate a klime. V meste sa tiez bez problemu da udrzat do 8,5 litra.

* servis:
ziarovky som menil (obe boli povodne - praskli teda po 5tich rokoch!!!) - pristup bezproblemovy aj doma pred panelakom
olej a filter velmi jednoducho vymenitelny aj doma
vzduchovy fillter a kabinovy filter - rovnako lahko vymenitelne aj pre amatera
navod na obsluhu obsahuje aj popis domacej vymeny tychto naplni - velmi uzotocne a nestandardne v dnesnej dobe
sviecky - rovnako lahko vymenitelne a pomerne lacne (cca 4€ za kus - NGK)

*poruchy:
pokazeny termostat (novy 12€ - NIPPARTS), vymena 20 minut
ak sa uplne nezohreje - dalsie startovanie trva o nieco dlhsie ako ked je studene/zohriate (skratka pri mierne teplom motore treba cosi viac tocit starterom) - neriesim
inak ide vsetko ako treba, ocenujem dobru klimu a rychly nastup kurenia

* celkovy dojem:
vyborna kupa za tie peniaze, vyborne pre ludi, ktori jazdia svizne a po dialnici. Nevhodne na sportovanie a agresivnu jazdu. Velmi dobra manevrovatelnost v meste (vzhladom na dlzku..)

Závady a opravy na autě

termostat
<
Přejít na standardní verzi stránky »