Zavřít recenzi

Citroën Xsara 1.8 break

“Levný,pohodlný,prostorný”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1.8 8V 
  • Stav km při koupi: 150 000 km 
  • Stav km nyní: 170 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.0
Nejdříve co mi vadí:
na posed za volantem jsem si zvykal hodně dlouho.Rád sedím nízko a v Xsáře to prostě nejde.Nechápu jaký má význam výškové seřizování sedačky,když jde nastavit buď vysoko a nebo ještě výš.I moje žena si nechává sedačku dole a měří 160cm.
Převodovka taky není žádnej zázrak,ne že by mi přišla nepřesná,ale někdy tam jde kvalt docela ztuha a to se snažím otáčky motoru přzpůsobit rychlosti.

No a ještě vytápění vozidla mě taky moc nepřesvědčilo.

No a teď ty klady:
Motor 1.8 8V nemá papírově moc veký výkon(66kw),ale má na bezín nízko položený max.toč.moment a je to znát na jízdě.Motor je pružný a lehkou Xsárou hezky cvičí od nízkých otáček.
V létě se sním nechá jezdit za 6,5l a přitom nezdržovat provoz.
Jízdní vlastnosti jsou v pohodě,podvozek příjemně tlumí hrboly.Nechápu moc kritiku jízdních vlastností u Xsáry.Do zatáčky jede příjemně lehce a nemám vůbec pocit nějaké nestability a to nejezdím právě pomalu.Navíc většina lidí nejsou žádní závodníci a nepotřebu tvrdé sportovní podvozky.

Vnitřní prostor je pro rodinu v pohodě dostačující a zvláště velký kufr u kombi.Palubní deska i po těch letech vypadá skvělě a vůbec interiér působí pohodlně.

Celkově je Xsára pohodlné,prostorné a tiché auto,které mě zatí vždy dovezlo k cíli a pořídil jsem ho za polovinu peněz než by mě stála stejně stará Oktávie kombi od škodovky(jinak nic proti ní).


Závady a opravy na autě

Asi po měsíci od koupě mělo příznaky jako když odejde těsnění pod hlavou.Byly to gumové kroužky pod vložkama válců.
Výměna kroužků(musí se rozebrat motor) a při té příležitosti výměna rozvodů stála 9000Kč.

Po půl roce výměna koncového dílu výfuku.

Pak už nic.
<
Přejít na standardní verzi stránky »