Zavřít recenzi

Ford Transit Connect

“Užitkový vůz s mnoha rysy osobního vozu, který má dobrý výkon a vysokou užitnou hodnotu.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 1,8 TDCi 66 kW 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 96 600 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 5,81 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.0
V segmentu malých užitkových vozidel, ale i těch velkých a největších zatím nikdo nevymyslel nic lepšího než kvádr. Myslím, že Connect je perfektním reprezentantem ve své kategorii.
Možná po velkém Tranzitu nezdědil tolik jeho síly a charizma, ale oproti konkurenci ve své třídě má dospělý, odhodlaný, konzervativní vzhled a stejné jízdní vlastnosti.
Určitě je z nich nejhranatější a na první pohled nejméně lákavý. Ovšem nebuduje si image kosmické příšery, jak lze často hádat dle zjevu jiných malých dodávek, a plně se věnuje svému poslání - jezdit a makat.
V kabině s přepážkou je příjemné prostředí budící dojem osobáku, volant sedne do ruky dobře, ač některé ovládací prvky jsou díky rovné palubní desce hůře dosažitelné. Oceňuji ovládání rádia pod volantem. Jinak výborný výhled na všechny strany kazí široký první sloupek, který občas zakryje i to, co by měl řidič vidět. Zpětná zrcátka jsou velká a mají panoramatické zrcátko, které někdy pomůže, ale pro účel který plní je malé. Zrcátko v kabině má clonu proti oslnění, ale přes zadní dvojité dveře je výhled dost omezený. Jezdím s dvoumístnou verzí a sezení je pro mne trochu moc hranaté a tvrdé. Určitě jsem už seděl na lepších židlích. Ze začátku jsem měl pocit jako bych seděl na prkýnku v kadibudce a vzdálenost nad 300km na jeden zátah by se asi proměnila v pěknou otravu.
Výbava v mém autě postrádá věci jako el. okna/zrcátka, loketní opěrku, centrální zamykání a v případě Connecta i velmi vhodné nezávislé topení. Jinak má ve výbavě klimatizaci, servo, 4 airbagy, vyhřívaná P/Z okna, ABS a protiprokluzový asistent, který bych více ocenil s vypínačem. Velmi mě překvapilo audio vybavení, standartní rozměry rádia Fordu stále unikají a tak je většina z nás odkázána na hrací skříňky velikosti zástavbové navigace s autopilotem. Ikdyž model 6000CD opravdu naplňuje mé potřeby dostatečně. Hraje kvalitně, což soudím dle pravidelného poslechu alba Dark Side...od Pink Floyd, který lze i zde považovat za zážitek. Přehrál by snad i kolečko salámu, ale nesmí na něm být MP3. Nedostatky ve výbavě mi však vynahrazuje jízdní projev auta.
Motor má ve volnoběhu projev připomínající traktor, ale po rozjezdu se proráčkuje k příjemnému vrnění. S výkonem 66kW je auto dnešnímu provozu dostačující. Není stavěno na honičky na silnicích kdyby se člověku zachtělo, ale s prstem v nose a bezpečně předjede co je třeba a sportovnější jízda na klikaté okresce mu také není cizí. Na dálnici je schopen držet se horního limitu a dech ztrácí jen v táhlých kopcích nebo při nízké nájezdové rychlosti. Na zkoušku se nechal "rozhulákat" až k hranici dvousetkilometrové indikované rychlosti.
V zatáčkách se chová jistě ikdyž mírně nedotáčivě a smyk je mu pojem téměř cizí. Jen jednou mi to uklouzlo na Šébru. Na vrcholu stoupání jsou na silnici namalované čáry tou bílou kaší, která za mokra hodně klouže(klouže to i na přechodech!!!). Auto se hrnulo bokem dál a když jsem sundal nohu z plynu a dal kontra volant, auto se srovnalo zpět do směru a několikrát se zakývalo na obě strany. Řízení je pevné, přesné a komunikativní. Servo odlehčuje síly v řízení akorát, aby měl člověk stále kontakt s vozem a silnicí.
Pokud se jezdí hlavou s lehkou nohou, spotřeba spadne hluboko pod 6,0l nafty až na cca 5,5-5,6l/100km a ani nemusím nikoho prudit pomalým rozjezdem. Kroutící moment v nízkých otáčkách zajišťuje autu dostatečně mrštné zrychlení aniž by bylo třeba šlapat více na plyn a motor vytáčet. Takže svižný rozjezd s rychlým řazením na cestovní rychlost se odehrává při nižších otáčkách a tím pádem nižší spotřebě. Při vytrvalé jízdě na dálnici si Ford jako vždy vezme trochu víc než by člověk čekal(podle provozu a stylu jízdy 8-10!! l), ale citelně akceleruje i při rychlostech nad dálničním limitem.
S Connectem jezdím i po nezpevněných cestách, do lesů, polí a jiných nepřístupných lokalit. Používám různé vybavení(autobaterie) pro odběry vzorků, které se občas odebírají někde v lese na kopci a není čas ani chuť jít někam pěšky s baťohem. Jako dvoukolka si v terénu vede obstojně hlavně díky své světlé výšce. Spolu s pořádnými pneumatikami zvládne víc než by člověk čekal. Problém má v kopci na mokré nebo příliš dlouhé trávě. Nikdy však nenastala situace, že bych s ním zapadl a nebyl schopen si sám poradit.
Connecta používám jako služební automobil a nemohu si jej vynachválit. Z jízdy mám parádní zážitky díky ucházejícímu motoru a podvozku, který prostě sedí a tak si lze občas dopřát i trochu zábavy. V kabině je dostatek úložných prostorů na mapy, desky a věci řidičovy potřeby, i přez přepážku je v ní dostatek světla. Díky přepážce se kabina snadněji vytopí a ochrání posádku od podstatné části valivého a aerodynamického hluku, který jinak není úplně dobře vyřešen. Úložný prostor s rovnými hranami pojme velká břemena a europaleta by se do něj také měla vejít, asi nejvíc jej ocení zelinář s hranatými přepravkami. Když se prostor váhově přeloží, pokles bedny zastaví dorazy na pevné zadní nápravě s listovými péry. Mimochodem při razantním průjezdu prudkou zatáčkou se autu zvedne vnitřní zadní kolo. Za těch 100tis. km se na 45tis. km měnilo levé přední ložisko, které mám na svědomí já svým dřívějším stylem jízdy. Od té doby se s autem nic nedělo, pouze údržba v rámci provozu. Rozsvítila se jen kontrolka motoru a to když něco hlásilo závadu známého EGR ventilu, což podle autor. servisu měla za následek prasklá hadice k turbu. Ve firmě jezdí dalších 5 kusů a všechny bez poruch a vážnějších problémů. Jen jednomu se ten EGR ventil rozbil a když nejmenovaný servis ford v české lípě namontoval nový ventil obráceně(nechápu jak se jim to mohlo povést), tak se ještě na motoru zapeklo co mohlo, aby auto po 200km zase zdechlo. Kolega, kterému se dokupoval Connect na konci roku 2008 má již natřikrát zohýbané zápěstí od výměny žárovek a jednou se mu dokonce sám zamkl centrál s klíči v zapalování :))
Kdybych si měl Connecta koupit pro osobní užívání, určitě bych sáhl po verzi s minimálně 66kW, protože ta nejslabší verze je trochu omyl, asi jako 1,4 MPI v Octavii. Vůz nezaujme vzhledem nebo výbavou, ale když v něm jedu mám pocit jako by říkal, že můžem jet kam chcem, že počítá se vším a svou práci odvede rád, bez keců a příplatků. Divím se tu jiným popsaným zkušenostem, protože Connectů jezdí hodně a znám kusy které mají daleko přes 250tis. km a majitelé jsou pořád spokojení, dokonce i ti, kteří si mohou každý rok pořídit nového. Hodně záleží na tom jak se k němu člověk chová a hlavně jak s ním jezdí...dá se jezdit rychle a svižně. Přitom levněji než stylem plyn/brzda, což je drahé a více se opotřebovávají součástky. Kousky s náletem přes 200tis. km už nejedou jako za mlada, ale pořád slouží a vydělávají peníze...to je to co se od auta této kategorie očekává. Koneckonců, je to dodávka, vypadá tak a chová se tak. A jako auto i od jiného výrobce se někdy může a nemusí povést, když se dnes jede na kvantitu a levnou práci. Vyšší nároky člověk uspokojí třeba od 500tis kč výše za příliš složitě vyrobené auto plné drahé elektroniky.

Závady a opravy na autě

Nikdy žádná vážná porucha, výměna ložiska na 45tis. km, výměna hadice turba, výměna chladiče klimatizace
<
Přejít na standardní verzi stránky »