Hodnocení a zkušenosti s autem
Lada koupena s poruchou chlazení. Velmi častá závada. Nikdo ji nikdy neodhalil a neodstranil. Vyměněno bylo mnohé. Inu usedněte s hrnkem kávy, protože to bude docela román.
Tak tedy: vyměněno: Jednou a 14 dní různé hadice- bouchaly . Vodní pumpa- netekla. Radiátor topení asi 3x, chladič byl venku natlakován- netekl, víčko nádobky na fridex asi 5 kusů, už při zájmu zakoupit 6té víčko se mi v CS auto Lada na Koněvově začali smát. Že jich lidi vyměnili i mnohem víc, a stejně to nevyřešili. Vyměněno dvakrát těsnění pod hlavou , jedenkrát hlava srovnána (o 0,15) . Odešla váha vzduchu dvakrát- první Bosh, druhá Starline. Jedenkrát odešla lambda sonda. To vše je výčet závad za asi 3 roky provozu.
Výfuky- originál koncový díl za dva roky shnije na prach.Lepší je koupit něco normálnějšího když už. Problémy jsou s uložením výfuku.Dáte tam nový a začne mlátit, třeba o nápravu. Znám kamaráda, kterému dělali výfuk v autoriovaném servise na Sadské ( www.lada-sadska.cz ) . Musel se jim 3x vrátit na reklamaci, nesedělo to a utíkal.
Ceny náhradních dílů přijatelné, jenže to vám je k prdu, ,když jsou pořád potřeba.
Jako plus vidím velký zavazadlový prostor kombíku, kde pod kobercem jsou na bocích dvě kapsy na drobnosti, třeba tažný lano a podobná nutná výbava.Auto má automatické vytápění. Na stupnici se dá navolit třeba 28 stC a zpočátku auto topí pekelně, pak trochu míň. Dobrá věc, hlavně v zimě.
Koroze u ročníku 2001 nebyla tak strašná, auto asi mělo převážně garáž.
Pak jsem kopil druhou 111k model 2000, shnilé prahy, kufrové dveře shnilé- byl to služebák, takže počítám že auto 10 let stálo pod stromem a nikdo se o něj moc nestaral.
Jinak s modelem 2000 ještě horší problémy s chlazením.
Některý modely mají i Palubní počítač. V případě lady je to nutnost, protože servisů kde vám udělají diagnostiku je jako šafránu, a v normálních vás prostě vyhodí. Osvědčil se mi Atal Tábor- Ti diagnostiku přímo vyvíjejí a i v jejich dílně ochotně vyčtou závady. Byl jsem tam jednou a udělali mi vyčtení zdarma.
Ještě k servisům. Auto nedoporučuju kupovat právě kvůli tomu, že tu není servisní sít podporovaná dovozcem, popř výrobcem.Namátkou jmenujme: Auto Meškan Třeboň- nevyzná se v tom, má jen Niv, AutoEuro Rokoš, Humpolec- Neznaj 111ku ani z obrázků, porcují staré žigulíky jako Ekolikvidace- neochota, drahý. LAda Mělník- jen pro silné povahy. Lada Sadská- menší lada servis. Zná, některé díly i má skladem, rád objedná. Na pěčlivější opravy- motory apod, nedoporučuji. Celkově s ladou je člověk odkázán sám na sebe, takže pro laika, který bude chtít jen jezdit mám rovnou vzkaz: Ruce pryč od této hrůzy! Opravdu.KDo nevěří, ať si přečte forum Ladaklubu, sekci Nová řada (2110-2112)
Dalším problémem je dostupnost dílů.Pro Pražáky nebo někoho ze Sadské není problém si věci zakoupit právě v Ladě. Ale v čr je spousta míst nepokrytých dodavateli. Výhodou je že některé věci jsou shodné z modelu Samara (2108) a některé ze staré krabice.Ovšem jsou tu i díly specifické pro 2111.
Jízdní vlastnosti hodnotím jako celkem dobré.Ale spolehlivost favorita tu prostě není, což je velká chyba.
Takže si to shrneme: LADU 111 ano ale jedině v případě, že máte dostupnej servis, kde tomu ROZUMÍ a neojebou člověka.Ruku na srdce, takový tu neexistuje. Vozit sebou montérky, lano a bednu s nářadím je nutnost.Pokud jnemusíte s autem nutně jezdit každý den a nerozhází vás ani to, že se u toho kroutí hlava motoru a odcházejí elektronická čidla a máte známé na východě, kteří vám díly rádi dovezou, pak je tenhle model přímo pro Vás.