Opel Omega combi CD
“Super za ty peníze.”
- Rok výroby: 1989
- Typ motoru: 2.4i
- Stav km při koupi: 98 000 km
- Stav km nyní: 189 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Průměrná spotřeba: 10 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Perfektní pohodlné auto se starým jednoduchým benzinovým motorem 2.4i s maximálním momentem při 2400ot/min s maximálkou i ve stáří 15 let na 200 km/hod (zrychlení neměřeno, ale podle dokumentace má být na 100km/hod za 10,8s). Dobré jízdní vlastnosti a příjemný pocit z jízdy i při vysokých rychlostech.
Levné, spousta náhradních dílů na vrakovištích i z druhovýroby.
Nevýhody jsou jasné: koroze, větší spotřeba oleje (i nové má v originální dokumentaci povoleno 1,5l oleje/1000km!!!), drobné a relativně časté drobné poruchy. Je zapotřebí jezdit opatrně na kluzkém povrchu (klasická koncepce s náhonem zadních kol).
Závady a opravy na autě
Podle mého názoru poruchy odpovídaly stáří vozu.
1)Vyvaření zadních lemů blatníků a prahů (staré Oply rezaví)
2) Výměna vodního čerpadla a hadice k topení
3) Výměna výfuku
4) Výměna prasklého litinového paroží - vrakoviště
5) Výměna termostatu
6) Brzdové destičky, klínové řemeny, svíčky, autobaterie
7) Výměna předních tlumičů
8) Oprava elektrického stahování oken (výměna vodičů a jednoho mechanismu - vrakoviště)
9) Nefunkční tempomat, stále neopraveno)
10) Výměna motorku stěrače - vrakoviště
11) Výměna zkrutné tyče stabilizátoru a pryžového uložení
12) Výměna gumového silentbloku motoru
13) Zanesená vložka topení, neřešeno - snížený výkon topení (kompenzováno vyhřívanými sedačkami)
14) 2 krát výměna předního skla (kamínek + vandalismus)
15) Oprava páčeného zámku
16) Plechařina, kapota, přední blatník světlomet, řešeno přes vrakoviště (vlastní blbost)
17) Výměna rozbité zadní svítilny (někdo neumí parkovat)
Nikdy mě auto nenechalo ve štychu s výjimkou, že jsem dvakrát nedojel kvůli tomu, že mi došel benzín a i to přežilo bez újmy.