Alfa Romeo 166 166
“Vůz s duší - cuore sportivo”
- Rok výroby: 2001
- Typ motoru: 2,4
- Stav km při koupi: 203 000 km
- Stav km nyní: 253 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
5 let
- Průměrná spotřeba: 6,6 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto bylo koupené s kompletní historií a bylo po 1. majiteli - firmě.Po Alfě jsem pokukoval delší čas,lákal mě její design a hlavně se mi zamlouval motor 2,4 JTD, o kterém jsem slýchával samá pozitiva.Po výběru,koupi a prvních několika set km jsem byl velmi nadšen, komfort je na vysoké úrovni - kabina je solidně odhlučněná a ve spojení s podvozkem naladěným na sportovní notu se dá s autem jezdit celkem svižně.Motor vykazuje velice rozumné jízdní průměry, při pohodové jízdě se dá bez větších problémů jet za 5,5l což na 5 válců není špatné.Zvuk pětiválce je opravdu výborný a výkon umožňuje bez problémů hltat dálnice v rychlosti 200 km/h.Výbava vozu zahrnuje příjemné záležitosti jako jsou např.audio s DSP + 10 repro včetně 2 subwoferů a zesilovačem,samozatmavovací zrcátko,el.sedadla,nezávislé topení, 6 rychlostí atd.U Alfi oceňuji celkový dojem - při nasednutí a jízdě cítíte, že ovládáte vůz z vyšší třídy, to u některých konkurentů postrádáte a navíc i po tolika letech dokáže zaujmout.
Mezi horší vlastnosti bych zahrnul image vozu - lidé stále vidí v italských autech lacinost a poruchovost.Bohužel většina těchto odborníků nikdy takové vozidlo nevlastnila.166 ka je můj první ital a rozhodně nebude poslední - mám příjemnou zkušenost a budu v ní pokračovat.
Závady a opravy na autě
Při 206.000 km díky naším tankodromům praskly přední péra + vysapaná vložka katalyzátoru ( 3.000,- péra 2.000,- značkový servis-likvidace vložky kat. ),klasika je zvýšená úmrtnost zadního zavěšení těhlice - unibalů ( 800,- ),249.000 km mrtvý motor ventilace ( 3.500,- ) další závady byly pouze běžné tj.destičky,kotouče,atd.