Zavřít recenzi

Fiat Brava 80 SX

“Fabrica Italiano Auto Torino”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1.2 16 V 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 170 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 let
  • Průměrná spotřeba: 6,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 6.2
Na začátek musím napsat že auto máme od novoty,od mých 14 let. Takže z deseti let ho řídím šest. Nové stálo 360 tis. Kč a ve výbavě byl jeden airbag, el. přední okna a zrcádka, centrál, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant a sedačka řidiče, brzdový asistent (ne však ABS), mlhovky a jakýsi protipožární systém jehož zkratku si nepamatuju. V ceně byly i 14¨ alu kola, tažné zařízení a příčníky na střechu.

Exterier
Na to, že tvary italové vymysleli více než před čtrnácti lety nevypadá auto špatně, zadní světla jsou prostě boží :-) Škoda tenčího plechu, promáčknou jde velmi snadno, promáčklý kufru jsem rovnal snad třikrát. Největší úraz jsou kliky, po šesti letech zteřel gumový potah klik, vyřešeno výměnou, 1 ks - 600kč.

Interier
Uvnitř je místa dost, přední sedačky mají dlouhé sedáky i opěradla a i vzadu na nohy je místa dost. Kufr má 380L (neplnohodnotná rezerva).
Palubní deska prošla modernizací roku 99 a vrchní část je z měkčeného plastu! Co jsem ocenil je spínač světel levou páčkou společnou pro směrovky. Po otočení změní tvar a člověk si tak uvědomí, když dává směrovku, jestli má světla zapnuté, nebo ne. A velká výhoda je, že pokud se vypne zapalování, vypnou se i světla a rádio.

Motor

Obsah 1.2 16v dává 60kw(82k) a to není na takový obsah vůbec málo. S hmotností 1100 kg zrychlí na 100km/h za 12s a max. rychlost je 170km/h. Když si vemete že nová Fabie má 1.4 16V 63kw... S takovými parametry se dá jezdit i pod šest litrů, já mám stálou spotřebu 6.3 L /100km a to mi je 24 let! :-)
Aby motor jel, musí se točit, do 110 je relativně ticho, při 130km/h točí 4000ot/min a i to není nijak nepříjemné má pěkný zvuk.

Jízdní vlastnosti

Podvozek je celkem tvrdý, vzadu jsou vlečná ramena tam mi zatím neodešlo nic, vepředu jsem měnil spodní ramena a kulové čepy řízení,takže žádná hrůza na opravy.
Trochu citlivější je posilovač řízení, ale kdo nejezdí denně na dálnici ani mu to nepříjde. Převodovka je trochu pomalejší, při podřazování na dvojku se musí jet opravdu pomalu, nebo s meziplynem a poslední dobou se blbě řadí jednička.

K autu mám za těch deset let citový vztah, po tátovi jsem ho vlastně zdědil a tak se o něho starám jak to jen jde. Teď (11.11.2010) mi auto udělilo podpásovku, normálně uhnil chladič!!! U auta které má deset let a je s nim dobře zacházeno si myslím že to je ostuda, ostuda Fiatu.
Karoserie a ani podvozek na tom se rzí není nijak špatně, jen přední příčka a chladič. Ale doporučuju všem,i těm co mají němce, nebo japonce. Stříkat podvozek a nejlépe i dutiny, stojí to za to a u italů zvlášť!!
Jediné co mi chybí je klimatizace, ale po těch letech si říkám, že čím míň elektroniky tím líp. Taky dvě hvězdy v nárazových testech není moc.

Jestli se rozhodujete o koupi této ojetiny, doporučuji 1.6 benzín 76kw a poslední modelové ročníky 2000,2001. Jsou vybaveny kontrolní diagnostikou OBD (Od roku 2000 to mají všechny modely všech značek). A nejlépe ve výbavě STEEL, mají pěkně zbarvenou palubní desku, jiný volant a další detaily.
1.6 prý mají hodně podobnou spotřebu jako 1.2 a 16 kw navíc jde znát. Po těch letech má své mouchy, ale nestydím se za něho, přece jezdím evropským autem roku 1996!!!!

Závady a opravy na autě

- krokový motorek pro volnoběžné otáčky
- palivové čerpadlo
- prasklo přední sklo (z ničeho nic)
- únik kapaliny z chladiče
<
Přejít na standardní verzi stránky »