Volkswagen Passat B5
“Dobrý vůz, ale záleží na kusu”
- Rok výroby: 1997
- Typ motoru: 1.8 20v
- Stav km při koupi: 185 000 km
- Stav km nyní: 205 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
2 roky
- Průměrná spotřeba: 9-10 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mé zkušenosti diky výčtu chyb jsou velmi špatné a být na mém místě někdo jiný, tak už se auto válí v troskách pod nejbližší skálou, ze které by ho svrhl.
Problémy a průběh jejich řešení a jejich návaznosti jsem nepopsal dopodrobna, takže to bylo ve skutečnosti ještě horší.
Ale na druhou stranu abych jen nekritizoval je toto auto pohodlné, prostorné, tiché a v těchto směrech pro mě dokonalé.To diky pocitu bezpečí a dostatku prostoru pro všechny cestující a hlavně posez řidiče, plně přizpůsobitelný díky polohovatelnému volantu a sedačce, takže si své místo najde úplně každý. U mě chybí pouze loketní opěrka.
Zkušenosti s motorem 1.8 20v jsou takové, že výkon je nic moc, není to na žádné závodení, ale to take od passata nikdo nečeka je to totiž limuzína. Ale na druhou stranu se v něm může pokazit jen pár drahých vecí narozdíl od přeplňované verze (u mě jak naschvál odešly skoro všechny). To že je motor slabý a auto těžké znamená spotřebu kolem 9-10l ... z této zkušenosti je pro takový vůz nejlepší volba V6 benzín.
Na závěr diky těmto zkušenostem můžu říct, že je stav vozu velmi ovlivněn předchozím majitelem a nebo je to jen výjimka a můj kus je horší než ostatní. Proto také nebudu tuto značku zavrhovat kvůli jedné špatné zkušenosti. Koupě jakéhokoli ojetého vozu v sobě skrývá rizika. Takže s tím každý musí počítat.
Závady a opravy na autě
Při koupi se auto jevilo, že je v dobré kondici pouze nefungovalo centrální zamykání na dveřích u spolujezdce a byly špatné zadní brzdy. Při cestě domů od prodejce jsem také zjistil, že při brždění z velké rychlosti klepe dost volant.:(
Při počátku nastávajícího zimního období praskl chladič. Jeho výměna za nový byla hračka. Po zimě odešla baterie, takže jsem pořídil novou kvalitní.
Po ujetí cca 2000km se začalo ozývat bouchání z přední pravé strany při přejezdu nerovností. ...Bylo mi jasné, že se začal na choulostivé přední nápravě Passatu ke všemu osazeného 17" koly s 225/45 pneu podepisovat špatný stav našich silnic.
Bouchající nápravu doprovázelo i klepání volantu při brždění z velké rychlosti což jsem si před koupí nevyzkoušel. A někdy se při mírném sešlápnutí brzdy ozývalo klepání z pravé strany.
Takže k problému s centrálem, který jsem neřešil se přidal problém další a to nekolikanásobně dražší. To nebylo vše, protože se objevily další drobné problémy jako zadrhnuté stěrače, nefunkční el. otevírání nádrže a podivné podsvětlení palubní desky, které se někdy rozsvítí okamžitě a někdy mu to trvá pár sekund né-li minut.
Říkal jsem si "ještě že ten motor je v pořádku" ...Jakoby to slyšel. Po 7000km začal být při volnoběhu neklidný a kolísaly po prošlápnutí plynu otáčky. Napadlo mě, že problém bude v přívodu vzduchu jelikož předchozí majitel motor osadil sport. filtrem K&N. Ten šel hned do popelnice a nahradil ho originál "airbox". Dále jsem pročistil i škrtící klapku a problém s kolísáním otáček byl vyřešen.
Mezitím odešlo centrální zamykání i na dveřích u řidiče, od té doby odemykám auto přez zámek na víku kufru, který jako jediný funguje. ...zjištění tohoto problému bylo velmi nemilé jelikož auto stálo cca 3 týdny na parkovišti (o tom proč napíši níže) a vybila se baterie. Asi kvůli zesilovači na repro, takže jediná cesta do auta vedla přez víko kufru a zklopení sedaček z prostoru kufru byl celkem oříšek.
Proč auto stálo? Protože se objevil další problém opět s motorem. Po úspěšném vyřešení kolísání otáček nastalo škubaní při akceleraci a snížený výkon, po nejaké době doprovázený opět kolísaním otáček. K tomuto problému přibylo tekoucí servo takže jeho výměna byla nevyhnutelná ...auto bralo vic servooleje než benzínu :-D.
Diagnostika ukázala špatnou váhu vzduchu. Po její výměně auto jede zase jako nové a po výměně serva opět zatáčí jako nové, ale kolísání přetrvává, takže se chystám opět na pročíštění škrtící klapky. Po jejím vyčištění musí následovat nastavení její polohy ve VAGu, což jsem předtím neudělal a proto se problém objevil znovu.