Zavřít recenzi

Lancia Kappa 2.4i

“ideální motor pro tohle auto v poměru síla/spotřeba/spolehlivost”
  • Rok výroby: 1995 
  • Typ motoru: zážěhový pětiválec 2.4 
  • Stav km při koupi: 140 000 km 
  • Stav km nyní: 165 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.8
S autem jsem měl hlavně kladné zkušenosti. Jednalo se sice o moje první vlastní přemísťovadlo, ale nedá se říct, že bych neměl s čím srovnávat, co se jízdních vlastností a zátahu motoru týká (relativně dost odježděno v Civicu 2008 1.8i, Lagune 2006 2.2dci, Octavii 1.9tdi ...).
Kappu jsem koupil od druhého majitele se 140 000km a serv. knížkou. Na to, že se jednalo o asi 13 let staré auto, bylo v bezkonkurenčním stavu, nehledě na to, že jak designově, tak i výbavou předběhlo dobu minimálně o jednu automobilovou generaci. Všechno v elektrice, palubní pc, automatická klima, téměř vše co člověk potřebuje - jediné co mi chybělo byl tempomat. O vnitřní prostornosti a jízdním komfortu tady bylo napsáno hodně, to nemá cenu zmiňovat.
Pokud jsem se ale správně díval, nikdo tu zatím nepsal nic o pětiválci 2.4i, možná taky proto, že se u nás relativně špatně shání. Měl jsem možnost projet se ve 2.0i, i 2.4jtd a kdybych měl vybírat znovu, zase sáhnu po tomhle benzínu. V běžných otáčkách o něm ani nevíte, když sešlápnete plyn k podlaze ozve se parádní pětiválcový koncert. Co se dynamiky týká, neměl jsem problém. Výkon 129kw slibuje dostatečnou výkonostní rezervu pro případ, že se vám nalepí na zadek vlastnenec, co je přesvědčenej, že jeho Octavii nikdo nemůže ujet. Na dálnici není problém uhánět souvislou dvoustovkou, ale ideální cestovní rychlost je ( vzhleem k provozu a častým prekérkám) klasických 160. Dlouhodobou spotřebu jsem měl asi 10l, což je vynikající výsledek vzhledem k tomu, že holka občas dostala pěkně za uši :)
Co dodat. Ideální kára pro ty, co nemaj miliony, ale stejně se chtějí luxusně svízt. A řeči milovníků koncernu VW o tom, že Passat je nejlepší auto na světě po zkušenostech s touhle Italkou vypouštím. Passat z roku 95 je ve srovnání s Kappou neuvěřitelnej vrak a ješt o 5-7 let novější modely se jízdním komfortem nemůžou přiblížit na dostřel. A je neuvěřitelná zábava mít možnost jim ujet v autě, o kterém jsou přesvědční, že je to plečka, která v zimě ani nenastartuje :)
A hlavně, italský auta mají charizma, na který může Němec zapomenout. Jejich TDíčka sice možná jezdí za 5 (já jezdil s Octavíí 1.9tdi za 7,5 a to sem to moc nehnal - pravda, že automat), ale zní to jak traktor, kterej se má každou chvilku zadřít.To už si pak musí každej vybrat :)

Závady a opravy na autě

Občas nějaká ta žárovka, jednou výměna brzdových destiček. Někdy kolem 160tis. bylo třeba vyměnit spojku, což se ale dalo předpokládat a nejde to svádět na auto :)
Jinak mě nikdy nenechala na holičkách. Léto, zima, hromy, blesky... zkrátka denní provoz v poměrně náročných podmínkách ( 300km týdně po D1 v pěti lidech, cestovní rychlost 160km/h) a pořád jak švýcary :)
<
Přejít na standardní verzi stránky »