Zavřít recenzi

Fiat Bravo II 1.6 Multijet 105 k

“Krásný auťák optimální velikosti, spolehlivý s nízkými náklady na provoz.”
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 1600 
  • Stav km při koupi: 3 600 km 
  • Stav km nyní: 157 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 4-4,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.0
Navazuji na svoji první recenzi Brava umístěnou na tomto serveru 24.1.2009. V současné době má vůz najeto 157 000 km, naprostou většinu při denní dojíždění do zaměstnání, 80% dálnice. Od poslední recenze, kterou jsem psal v době, kdy měl vůz najeto 40 000 km, přibyly dobré i horší zkušenosti.
Spolehlivost – vůz vždy bez problémů startoval, v průběhu vysokých mrazů loňské zimy motor naskočil i ráno při -17 st. C hned napoprvé. Nikdy nás nenechal na holičkách, vždy jsme dojeli do cíle cesty.
Servis – je to asi věcí pohledu, ale 840 Kč za hodinu práce a 10 000 Kč za garanční prohlídku mi připadá docela dost. Po skončení záruky si olej a filtry měním sám – žádný problém. Rozvody mi dělal soukromník za poloviční cenu, než byla nabídka servisu.
Další zkušenosti – spotřeboval jsem jednu sadu letních (originál Continental) a jednu sadu zimních pneumatik (letní mají 2 mm a zimní (Dunlop) asi 3 mm vzorku. Zatím mám stále originální brzdové obložení, přední už je skoro u konce, zadní v polovině. Kolem 100 000 km nastal zlom a ještě klesla spotřeba paliva. Není problém jet pohodovou jízdu za 4 l/100 km, rekord jsem měl 3,8 asi na 200 km trasy. Opačný rekord na trase Pardubice - Norimberk při průměrné rychlosti 125 km/h, včetně pomalejšího průjezdu Prahou, byla průměrná spotřeby 6,6 l/100 km. Vůz byl obsazen dvěma dospělými a asi 100 kg zavazadel. Myslím, že je to rovněž dosti dobrý výsledek. Spotřeba oleje je neměřitelná, výměna po 30 000 km, nyní jezdím Paramo. Tuto lhůtu danou servisem hodlám zkrátit na 20 000, pro jistotu. V servisu měnili při každé prohlídce naftový filtr, nyní měním bez problémů po 60 000 km – stojí totiž 2400,- Kč. Zdá se mi, že nyní je motor trochu hlučnější v nízkých otáčkách, může to být ale subjektivní dojem. Posledních 50 000 km pozoruji při startu studeného motoru při teplotách pod 10 st. C oblak modrého kouře, který se vyvalí z výfuku. Během 2 vteřin kouření přestane a motor běží jak má. Diagnostika neukázala žádnou závadu, zkušený mechanik vyslovil podezření na příliš vysoké zatěžování studeného motoru, zejména při záběhu – vůz byl předváděčka (s výraznou slevou), byl půjčován potenciálním zákazníkům, v době koupi měl asi 4000 km. Subjektivně jede Bravo velmi dobře, výkon mu rozhodně neschází.
Podvozek zatím nevykazuje známky nadměrných vůlí, čepy, ložiska, tlumiče – vše se zdá být v pořádku. Dokonce zatím ani nevrzají žádné plasty. Dvakrát se ozvalo jakési drnčení z výdechu topení na palubovce, samo zmizelo. Na ty kilometry by u nafťáku byl i nárok na nějakou pazvuky. Zdá se že lak je rovněž dosti kvalitní, na kapotě je minimum ďubek po kamíncích, kterých při dennodenním ježdění zvláště v zimě schytám celkem dost.
Závěr:
Buď jsem měl štěstí, nebo udělal Fiat dosti velký skok v kvalitě. Pokud mohu srovnávat s jinými nafťáky v rodině (2x Octavia II TDI, VW Bora, Opel Astra), tak se žádný z nich nevyhnul problémům, na stejných kilometrech je pouze Bora a ta už má měněné ložisko v kole, čepy a žhavící svíčky.

Závady a opravy na autě

Závady – při garanční prohlídce v 90 000 km byl zjištěn mírný úbytek chladící kapaliny. Osobně bych po těchto kilometrech nic takového neřešil a dolil půllitr kapaliny. V servisu zjistili údajně prasklé sací potrubí (prochází jím chladící kapalina), příčinou byl prý špatně fugující termostat, který byl dlouho uzavřený a pak pouštěl do potrubí příliš teplou kapalinu. Potrubí i termostat byly vyměněny ještě v rámci záruky. Od té doby se motor podstatně déle zahřívá. Během několika dní po opravě začalo cosi drnčet zespodu od motoru. Bylo opraveno v rámci reklamace a zároveň zjistili, že schází jakési silentbloky krytu motoru. To už jsem začal být trochu naštvaný, protože se ve voze hrabali jen v onom pražském renomovaném servisu. Nový kryt se silentbloky namontovali zdarma, musel jsem ale čekat na dodání dílu a znamenalo to pro mne další cestu do servisu. Ve 120 tisících odešly rychle za sebou obě žárovky H1 v tlumených světlech. Ve 130 tisících přestalo svítit osvětlení ovladačů klimatizace. Mírná ztráta chladící kapaliny pokračovala (0,5 na 30 000 km), neřešil jsem to, při výměně rozvodů (150 000 km) zjištěno, že lehce podcházela vodní pumpa. Nepočítáme-li žárovky, šla zřejmě většina problémů na vrub servisu. Auto jako takové bylo prakticky bez závažnějšího problému.
<
Přejít na standardní verzi stránky »