Hodnocení a zkušenosti s autem
Vozidlo jsem si koupil od mého kamaráda, který je prodejcem vozů této značky. Ani jsem nevěděl, jak takové Clio vypadá, ale nakonec jsem rád, že jsem si jej mohl vyzkoušet a vlastně jej zkouším do současné doby.
Moje Clio má motor 1,2 TCE (74kW - 100 k). Bylo pro mě celkem překvapením, že tak malé a lehké auto má ještě navíc šneka (turbínu). Auto jsem koupil solidně vybavené a navíc je to limitovaná série Rip Curl, takže vzhledově je na úrovni a k tomu patří i ta solidní výbava. Mimo automatické klimatizace je tam všechno. Celkem zajímavě vypadá střešní panoramatické okno, které se v létě celkem vyplatí otevřít. Teda jen do rychlosti 80 km/h, protože pak už není v autě nic slyšet. Já tu klimu moc nemusím, mám pak nudli až na kobercích:-) Parádní je audio soustava, do které patří spousta repro, ovládání pod volantem a také přípojení na iPod nebo USB. Potahy jsou do Rip Curla:-) a do toho narvaný systém isofix. Auťák mi obuli do originál 16 palcovek. Prý je tam i hodně airbagů, ale ty jsem zatím nepotřeboval a doufám, že to tak i zůstane. Aby se mi auťák více líbil, nechal jsem si nalepit tmavé fólie na okna a do předních světlometů přestavbovou sadu xenonových výbojek. Vím, že se to nesmí, ale hezky to vypadá a navíc toho vidím daleko víc. Mám čočkový světlomety, takže to tolik neoslňuje ostatní řidiče. Ani policie mi na to nic neřekla.
Motůrek má také solidní výkon. Já nejsem žádný pirát silnic ani dušan (důchodce), ale někdy si zkusím, co v tom agregátku je a někdy jedu jen 70 km/h a kochám se. Podle palubního PC má i krásnou spotřebu. Mám docela lehkou nohu, takže jezdím za průměrných 5,5 litrů. Můj rekord je jízda za 4,7 litrů, ale to byl fakt šourák do 80 km/h. Dá se jezdit za míň i za víc. Auto využívám jen ke krátkým trasám, ale byl jsem letos na Slovensku, v autě 4 lidičky včetně mě a narvaný kufr a v průměru za 5,3 litrů. Samozřejmě maximálně úsporná jízda. Ale pokud člověk chce, tak se dá i s auťákem dobře dračit. V zatáčkách krásně sedí a šnek pořádně zabírá až od 2000 ot/min. Nad 2,500 ot/min je to svižná a pořád příjemná jízda. Teď v zimě jsem navíc ocenil ESP, což je pořádná výhoda.
Co se týče prostornosti jsem byl také překvapen. Nenarvu tam sice šatní skříň, ale po sklopení sedaček je tam místa i na lednici. Kufr je menší, ale protože jsem sám, tak mi dostačuje. V autě jsem odvozil hodně stavebního materiálu a můžu říct, že je to takovej malej náklaďáček. Prostor je tedy dostačující, ale jen pro osoby do 180 cm tělesné výšky. Vyšší osoby se do vozidla také vejdou, ale vzadu je to horší. Já jsem prcek, resp. mám výšku průměrného evropana, takže nemám problém. Viditelnost s vozidla je dobré úrovni, výhled vzad je ucházející. Velmi mě překvapilo, že i v takto malých vozidlech je zabudovaný parkovací asistent. Tohle jsem ocenil v případech, kdy s vozidlem jezdí moje přítelkyně, která by vozidlo potřebovala gumové.
Co se týče servisů, tak já své vozidlo svěřuji do rukou mým kamarádům s neautorizovaných servisů. V současné době se snaží autorizované servisy oškubat každého zákazníka, jak to jen jde. Nemám rád nefér jednání, takže si raději nervy ušetřím na horší časy. Mimo uvedených závad do vozidla dolívám jen benzín a vodu do ostřikovačů. Také se o vozítko řádně starám, takže nemám žádné problémy. Auto mohu doporučit všem, kteří neradi vyhazují peníze z okna a skutečně vědí, co od auta očekávají. Pomluv na značku Renault si nevšímám a neakceptuji, protože podle mne lze říci, že každé vozidlo je jen stroj a může se něco porouchat. Mě vozidlo plně dostačuje a nehodlám měnit.