Hodnocení a zkušenosti s autem
Jedná se o E30, chromáka, konkrétně slabší etu, v zelené metalíze (zeleně tónovaných sklech a zeleném interieru), ve výbavě social edition.
Automobil mi věnoval kamarád, který z důvodu přírůstku do rodiny přesedlal na minivan. Jsem třetí majitel, po dovozu z Německa v devadesátých letech patřil vůz pouze kamarádovi, který ho celkem hýčkal a choval se k němu slušně.
Ihned po pořízení následovala investice cca 15.tis (komplet silentbloky, tlumiče a pružiny na zadní nápravě) a několik drobnějších klempířských zákroků, většinou vlastnoručních.
I když auto nikdy nepoznalo garáž, vzhledem k péči předchozích majítelů není nijak brutálně zasaženo korozí a má původní lak.
Interier je na dvéřový sedan délky zhruba 4,40 metru poměrně málo prostorný, na zadních sedačkách je málo místa pro nohy. Do auta se vejdou díky konstrukci zadní sedačky prakticky jen čtyři pasažéři. Ale z hlediska řidiče je interiér perfektní! Tvar palubní desky, sedačka, uspořádání interiéru a kvalita použitých materiálů jsou popsatelné pouze v superlativech. Taktéž výhled z vozu je skvělý, směrem vpřed i vzad. (Asi jako u škody 120.). Překvapivě hodně prostorný je kufr.
Jízdní vlastnosti vozu nemá cenu dlouze probírat. Tohle auto člověka naučí jezdit po okreskách, místo po dálnici. Se slzou v oku je mu odpuštěno peklo, které svojí famozní spolehlivostí dokáže ze života udělat. Bohužel občas přímo svádí nepřílš bezpečné jízdě.
Tím výčet pozitiv končí. I přes ódy na jízdní vlastnosti má auto motor a převodovku, které výrobci evidentně cílili na zámožné důchodce. Na objem 2,7 l (což obnáši mmj. brutální povinné ručení) má motor pouhopouhých 90 kW, omezovač někde na 4800 ot. a naposto příšerně pomalou jedničku. Na druhou stranu, díky slušnému točivému momentu má auto celkem příjemný zátah, který končí tím, že si ridič cuknutím ulomí hlavu pokud se dostane do otáček, kde sepne omezovač.
Tato nechutnost je kompenzována sníženou spotřebou benzínu (prakticky nikdy nad 10l) a tím, že se s autem díky ultrašnečí jedničce dobře jede v zácpách, pohybujících se rychlostí 0-5 km/h.
Poslední kapitolou je bestiální nespolehlivost vozu. Naštěstí jsou ND (prakticky všechny) sehnatelné velmi levně přes fanouškovská fóra.
Problém je, že většinou se neseženou hned, takže auto většinu roku dělá krásného, chromovaného zahradního trpaslíka.