Zavřít recenzi

BMW 325 E30, 325e

“záruka infarktu, kterou nejde nemít rád”
  • Rok výroby: 1985 
  • Typ motoru: 2700 / slabá eta  
  • Stav km při koupi: 210 000 km 
  • Stav km nyní: 216 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

1
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 6.4
Jedná se o E30, chromáka, konkrétně slabší etu, v zelené metalíze (zeleně tónovaných sklech a zeleném interieru), ve výbavě social edition.
Automobil mi věnoval kamarád, který z důvodu přírůstku do rodiny přesedlal na minivan. Jsem třetí majitel, po dovozu z Německa v devadesátých letech patřil vůz pouze kamarádovi, který ho celkem hýčkal a choval se k němu slušně.
Ihned po pořízení následovala investice cca 15.tis (komplet silentbloky, tlumiče a pružiny na zadní nápravě) a několik drobnějších klempířských zákroků, většinou vlastnoručních.
I když auto nikdy nepoznalo garáž, vzhledem k péči předchozích majítelů není nijak brutálně zasaženo korozí a má původní lak.
Interier je na dvéřový sedan délky zhruba 4,40 metru poměrně málo prostorný, na zadních sedačkách je málo místa pro nohy. Do auta se vejdou díky konstrukci zadní sedačky prakticky jen čtyři pasažéři. Ale z hlediska řidiče je interiér perfektní! Tvar palubní desky, sedačka, uspořádání interiéru a kvalita použitých materiálů jsou popsatelné pouze v superlativech. Taktéž výhled z vozu je skvělý, směrem vpřed i vzad. (Asi jako u škody 120.). Překvapivě hodně prostorný je kufr.
Jízdní vlastnosti vozu nemá cenu dlouze probírat. Tohle auto člověka naučí jezdit po okreskách, místo po dálnici. Se slzou v oku je mu odpuštěno peklo, které svojí famozní spolehlivostí dokáže ze života udělat. Bohužel občas přímo svádí nepřílš bezpečné jízdě.
Tím výčet pozitiv končí. I přes ódy na jízdní vlastnosti má auto motor a převodovku, které výrobci evidentně cílili na zámožné důchodce. Na objem 2,7 l (což obnáši mmj. brutální povinné ručení) má motor pouhopouhých 90 kW, omezovač někde na 4800 ot. a naposto příšerně pomalou jedničku. Na druhou stranu, díky slušnému točivému momentu má auto celkem příjemný zátah, který končí tím, že si ridič cuknutím ulomí hlavu pokud se dostane do otáček, kde sepne omezovač.
Tato nechutnost je kompenzována sníženou spotřebou benzínu (prakticky nikdy nad 10l) a tím, že se s autem díky ultrašnečí jedničce dobře jede v zácpách, pohybujících se rychlostí 0-5 km/h.
Poslední kapitolou je bestiální nespolehlivost vozu. Naštěstí jsou ND (prakticky všechny) sehnatelné velmi levně přes fanouškovská fóra.
Problém je, že většinou se neseženou hned, takže auto většinu roku dělá krásného, chromovaného zahradního trpaslíka.






Závady a opravy na autě

Startér, rélé blinkrů, motorek stěračů, motorek odstřikovačů, osvětlení SPZ, startovací skříňka, posilovač brzd, rozdělovač, vlnovec od váhy vzduchu, váha vzduchu, čidlo otáček.
Neuvěřitelnou never-endig story je zatékání vody do kabiny - dírkou v podběhu, těsněním pod čelním sklem, ventilkem u radiátoru. (Po všech pokusech přetěsnit tam teče stále, i když po každé opravě o něco míň. Částečně "vyřešeno" vyvrtáním dírky do podlahy.)
Dlužno dodat, že auto je vyloženě poťouchlé. Když se porouchá motorek stěračů, tak v hustém dešti na D1, když odejde startér, tak je zrovna automobil naložen při stěhování, když váha vzduchu, jak jinak D1 apod... )
Několikrát byl potřeba odtah, auto je zdrojem více či méně veselých adrenalinových zážitků.
<
Přejít na standardní verzi stránky »