Hodnocení a zkušenosti s autem
I když je tahle Felda mé první auto, najezdil jsem ještě před ní tisíce kilometrů s novějšími škodovkami. A to Škodou Roomster 1.4 a neskutečně svižnou Octávkou I. řady s motorem 1.8, která se pyšní 150 koňmi. Jezdil jsem také s Fábiou I. řády, takže mám určitě dost zkušenosti aspoň trošku porovnat starší Felicii s novějšími auty.
Na svou dobu byla pro českého motoristu Felicia opravdu velmi dobrým autem, je se ale na ní třeba dívat model od modelu. Neboť jsem se také svezl Felicii I. řady bez posilovače, bez stabilizátorů a dalších věcí, které mám na své Feldě a rozdíly zde byly markantní!
Tam, kde se má 1.6 z roku 1999 držela vozovky jako přibitá, měla 1.3 v chudé výbavě a bez stabilizátorů a dalších vymožeností tendenci téměř vyleteť z cesty ven, nemluvě o kroucení karosérii nebo vrzajících plastech.
Opravdu tedy podle mě záleží, jakou Felicii si najdete a jestliže uvažujete o koupi, tak si opravdu o tomhle autíčku zjištěne co nejvíce. Já samozřejmě jak jinak, než jen mohu doporučit právě motorizaci 1.6 MPI s výkonem krásných 75 koní. Tenhle model je opravdu svižný a rychlý. A na silnicích nemá problém si pohrát i s daleko modernějšími a výkonějšími souputníky! Spoustě nových Fábií dává na cestach doslova na frak! Pokud bych zde měl vytáhnout tovární srovnání (které se těší takové oblibě u škodováků).
V mnoha recenzích si na 1.6 přečtene spoustu chvály, tedy v porovnání s českou 1.3 a dle mého ne moc šťastnou 1.9 D (také mám zkušenosti). Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a pokud máte v sobě sportovního ducha, tak tahle Felda je právě pro vás. A pokud jí ještě naleznete i s krásnými litými koly, které obouvám i já (jedná se o "14" palcové lité disky, již od výroby), sportovní vzhled v sobě nezapře. 1.6 mají i tu výhodu, že od roku 1996 jsou zásadně montovány i s posilovačem řízení, bez něj dejte od tohohle motoru ruce pryč! Posilovač potřebuje jako sůl, neboť motor není nijak lehký.
Pokud si přečtete dále některé recenze, jako mínus je uváděna právě větší hmotnost motoru, která způsobuje rychlejší opotřebení silent bloků a dalších součástí zavěšení kol, ale myslím si, že to není nic až tak hrozného a nebo prasklý rozvodový řemen. Což ale dle mého není také až tak obrovský problém. Můj kolega automechanik přímo ze Škody doporučuje alespoň vizuální kontrolu jednou za pár měsíců a po 3-4 letech vyměnit.
Co se ale týče samotných jízdních vlastnotí, je tahle Felda opravdu velmi pružná a zabírá již od nízkých otáček. Pokud jí pořádně rozhýbete, jede jako drak a hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h 12 s. udávaná výrobcem není žádným problémem (i když spousta neznalých lidí nevěří). S maximálkou 170 km/h už je to horší. Ne, že by na ní motor WV 1.6 nestačil, jde ale o to, že ve Felicii již po 110 km/h roste velmi hluk z motoru a pokud tedy jedete ještě více, není to již moc příjemné. Max. se snad dá na dálnici ještě snést 120-130 km/h, pak už mi hluk opravdu velmi vadí. Bude to ale asi také individuální, někdo kdo přesedlá do Feldy třeba z Favoritu, si bude připadat jako v oáze klidu (samozřejmě přehnané, ale vystihuje to podstatu).
Motor WV je velmi kultivovaný a autu se na tu dobu nedá téměř co vytknout. Navíc díly jsou velmi levné, spotřeba je slušná a vyzná se v nich každý mechanik, kterého potkáte po cestě ..