Opel Astra G
“Kdyby nebyla elektronika tak nespolehlivá, koupil bych ho znovu.”
- Rok výroby: 2004
- Typ motoru: 2.0 DTi
- Stav km při koupi: 121 000 km
- Stav km nyní: 147 000 km
- Způsob řazení: automat
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
2 roky
- Průměrná spotřeba: 7 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
I přes časté chyby elektroniky jsem byl s autem celkem spokojený. Díky 6 airbagům a pevné konstrukci jsem se cítil bezpečně. Motor byl spolehlivý a neměl velkou spotřebu.
Automatická převodovka fungovala dobře, i když občas trochu "trhala". Nicméně sportovní režim nebyl vyladěn pro dieselový motor, a i při normální jízdě byly rozjezdy dost líné.
Kožený interiér s měkčenými plasty byl vyhovující. Vpředu i vzadu bylo dost místa. Přední sedadla byla vyhřívaná.
Kufr nebyl nijak velký, ale středně velký kočárek do něj vlezl, když se sundaly kolečka.
Závady a opravy na autě
Neustále se kazila elektronika. Převodovka vydržela do 130000, pak musela na repas. V tu samou dobu přestaly fungovat parkovací senzory a bylo nutné vyměnit chladič pro klimatizaci.
13500 - čištění EGR ventilu
Ve 145000 "umřelo" dálkové ovládání centrálního zamykání.
V zimě mělo auto problém se startováním - když byly velké mrazy (-10), chytlo po cca 10 sekundách, nebo na druhý pokus, a automaticky se vypnulo ESP. Za jízdy se občas rozsvěcovala kontrolka poruchy (společná pro motor i převodovku), která někdy zhasla, někdy zůstala svítít. Diagnostika vždy ukazovala chybu "zkrat žhavení", s níž si nikdo nedokázal poradit.
Cca od 145000 km občas blikala kontrolka tlaku oleje (na volnoběh), což je podle manuálu normální, ale stejně to trochu znervózňovalo.