Hodnocení a zkušenosti s autem
Vzhled:
- podle mého názoru je to nadčasově designované vozidlo. I v dnešní době se mě lidé ptají jaký je to ročník. Jediné co se dá vyměnit a opravdu vozidlo opticky omladit jsou světla vpředu a vzadu. Bohužel kvalita těchto "tuning" výrobků je někde dost mizerná.
Komfort:
- originální sedačky dokonale vedou tělo. sedí se v nich pohodlně a ani po delších kilometrových orgiích se necítíte ani jako na trní. Vozidlo je koncipováno jako 2-místný roadster, takže prostoru pro 2 lidi je dostatek.
Zavazadlový prostor:
- objem 300 litrů (u verze bez el. střechy) je celkem dostačující. Odvezl jsem v tom celkem v pohodě věci na dovolenou. Po sundání a uložení střechy do kufru (kufr obsahuje rám na uložení střechy) se objem kufru zmenší na 237 litrů - i to je však dostačující na výlety ve dvou.
Výbava:
- mé vozidlo bylo tak trochu Social Edition, takže obsahovalo pouze 2 reproduktory, kazetové rádio, manuální anténu a manuální střechu. Díky dobré dostupnosti náhradních dílů se však poměrně snadno dá vozidlo dovybavit.
Účinnost brzd:
- brzdy jsem měl vpředu kotoučové a vzadu bubnové. Po instalaci nových kotoučů a destiček a vzadu nových čelistí jsem byl docela překvapen. Bohužel brzdy při větší námaza poměrně vadnou, což se dá ovšem vylepšit pancéřovými hadicemi.
Motor:
- vlastnil jsem slabší motorizaci - 92kW. Motor byl překvapivě pružný. Do 4500 ot./min. byl celkem nehlučný. Po sepnutí VTEC systému se však změnil na hrubší. Zároveň bylo cítit další silné zatáhnutí, které ručičku otáčkoměru neúprosně hnalo k omezovači v 7400 ot./min. Startování bylo vždycky v pohodě a pokud se motoru věnovala dobrá péče a servis, nebyl s ním nikdy problém. Výkon si dokáže hravě poradit s tunovým autem.
Podvozek:
- sériový podvozek je poměrně vysoký, při rychlejším projetí vlásenky má tendenci se trochu naklánět. Ovšem s bravurou a jistotou vás vždy podrží na silnici. Má poměrně vysoko nastavený limit smyku.
Koroze:
- koroze se na těchto vozidlech objevuje především na zadních lemech.
Spolehlivost:
- říká se, že kdo si koupí Hondu už nikdy nebude chtít jinou značku. Já mohu Hondu jen a jen doporučit. Nečekal jsem, že při těchto výkonech nebudou žádné problémy. Vše je o správném dodržování servisních pokynů.
Spotřeba:
- dlouhodobou spotřebu jsem měl okolo 6,5l/100km. Pokud se šlo někam zajezdit bez ohledu na spotřebu, pohybovala se okolo 7,4ĺ/100km. Dálkovou jízdou jsem dosáhl spotřeby 6,2l/100km. Myslím, že tyto údaje mluví za sebe.
Cena:
- vozidlo jsem koupil po prvním majiteli v Německu. Celkem mě vyšlo na 160 000,- v roce 2007. Cena je to vysoká za auto z roku 1994. Pokud ovšem objevíte kouzlo tohoto vozu a trefíte na skvělý stav, jako já, nebude vám to příliš vadit. V dnešní době se dá sehnat se slušným stavem tak okolo 75 000,-.
Resumé:
Toto vozidlo bych doporučil všem lidem, kteří nemají rodinu nebo mají druhé vozidlo. Je škoda ho trápit v solných lázních zimních silnic. Vozidlo je při pečlivém servisu doslova nezničitelné. Tento motor je dobrý v poměru výkon / spotřeba. Honda v sobě kombinuje skvělý prožitek z jízdy bez střechy s celkem slušnou dostupností náhradních dílů a zároveň poměrně malými náklady na provoz.