Zavřít recenzi

Porsche 911 964 Carrera2

“Splněný sen.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 3600 
  • Stav km při koupi: 65 000 km 
  • Stav km nyní: 69 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 11 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.2
První Porsche jsem si koupil před 3 lety, byl to typ 964 Carrera4 Targa. Skvělý vůz se skvělým charizma a přiznám se, že i kdyby najelo bez závad jen třeba 100km, tak to prostě stojí za TO!

Bohužel, targa mi moc nesedla (obecně nemám rád kabriolety) a pohon 4x4 se k tomuto autu nějak nehodí. Porsche je pro zábavu a musím Vám ta "prdel" lítat... Koupil jsem proto Carreru2, byť s Tiptronikem (tak rychle dolu nezařadíte s žádným manuálem) a moc se těším na jaro, na první svezení.

Jak jsem zmiňoval, olej teče snad všude - je to prostě fakt u vzduchem chlazených motorů. U některých jen pár kapek (mé druhé), u jiných (mé první) jak pračka. Je nutné motory každých cca 100Tkm komplet přetěsnit, což není zrovna jednoduché a levné.

Podvozek je snad bezúdržbový - při 215Tkm se nikde nic neozývalo, všechno tuhé bez vůlí. U Carrery 4 jde standardně 69% výkonu na zadek a 31% na předek. Uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu jsem nikdy nepoužil.

U verze 4x4 je trochu složitější brzdový systém s tlakovým hydraulickým posilovačem brzd a uzávěrkami. Je problém s hydraulickým čerpadlem, čidlem tlaku a odvzdušněním. Spoustu dílu brzdového systému lze nahradit díly třeba z VW Passat B3.

Náhradní díly seženete všechny. Něco je levné (nebo jako na ostatní vozy běžných značek) - chladič klima 119,-Euro, čelní okno s anténou 5000,-Kč, něco zatraceně drahé - převážně karosářské díly nebo plasty.

Vřele doporučuji, je to vůz mimořádného charizma a kvalit. Všude na Vás dýchá to, že o konstrukci téhle ikony někdo 30let přemýšlel a dovedl ji téměř k dokonalosti. Je to vrchol automobilové konstrukce!

P.S. Když jsem objednával sklo předního světlometu (22,-Euro), v katalogu na mě svítilo: sklo P světlometu - Porsche 911 - r.v. 1965-1993. Pěkné, ne?!

Závady a opravy na autě

Ani né... Kromě standartního úniku oleje odevšad :o))
<
Přejít na standardní verzi stránky »