Hodnocení a zkušenosti s autem
První Porsche jsem si koupil před 3 lety, byl to typ 964 Carrera4 Targa. Skvělý vůz se skvělým charizma a přiznám se, že i kdyby najelo bez závad jen třeba 100km, tak to prostě stojí za TO!
Bohužel, targa mi moc nesedla (obecně nemám rád kabriolety) a pohon 4x4 se k tomuto autu nějak nehodí. Porsche je pro zábavu a musím Vám ta "prdel" lítat... Koupil jsem proto Carreru2, byť s Tiptronikem (tak rychle dolu nezařadíte s žádným manuálem) a moc se těším na jaro, na první svezení.
Jak jsem zmiňoval, olej teče snad všude - je to prostě fakt u vzduchem chlazených motorů. U některých jen pár kapek (mé druhé), u jiných (mé první) jak pračka. Je nutné motory každých cca 100Tkm komplet přetěsnit, což není zrovna jednoduché a levné.
Podvozek je snad bezúdržbový - při 215Tkm se nikde nic neozývalo, všechno tuhé bez vůlí. U Carrery 4 jde standardně 69% výkonu na zadek a 31% na předek. Uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu jsem nikdy nepoužil.
U verze 4x4 je trochu složitější brzdový systém s tlakovým hydraulickým posilovačem brzd a uzávěrkami. Je problém s hydraulickým čerpadlem, čidlem tlaku a odvzdušněním. Spoustu dílu brzdového systému lze nahradit díly třeba z VW Passat B3.
Náhradní díly seženete všechny. Něco je levné (nebo jako na ostatní vozy běžných značek) - chladič klima 119,-Euro, čelní okno s anténou 5000,-Kč, něco zatraceně drahé - převážně karosářské díly nebo plasty.
Vřele doporučuji, je to vůz mimořádného charizma a kvalit. Všude na Vás dýchá to, že o konstrukci téhle ikony někdo 30let přemýšlel a dovedl ji téměř k dokonalosti. Je to vrchol automobilové konstrukce!
P.S. Když jsem objednával sklo předního světlometu (22,-Euro), v katalogu na mě svítilo: sklo P světlometu - Porsche 911 - r.v. 1965-1993. Pěkné, ne?!