Zavřít recenzi

Fiat Ulysse 2.0 JTD 16V

“Dobrý rodinný vůz, spolehlivost průměrná”
  • Rok výroby: 2001 
  • Typ motoru: 1997 cc/2.0 JTD 16V 
  • Stav km při koupi: 146 000 km 
  • Stav km nyní: 180 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.0
Mám 4 děti a malé příjmy - na tuto situaci ideální auto. Fiat (+ jeho klony Peugeot, Citroen a Lancia z projektu eurovan) má největší vnitřek z podobných aut (např. Espace nebo Sharan) a v bazarech stojí nejmíň. Za malou sumu mám auto, které nové stojí skoro milión. Oprav bylo dost, ale v součtu mám pořád za cca 210 000 Kč velké auto se 7 sedačkami, dobrým komfortem a rozumnými jízdními vlasnostmi.

Je to už můj druhý Ulysse. První byl benzínový (motor 2.0 8V, 89 kW), také bazarový (r. v. 1995, já ho měl v letech 2004-2008), motoricky byl výborný, ale měl mnoho drobných závad elektroinstalace a byl už starý. Měl spotřebu 7,5-8,5 l v létě, v zimě na zimních gumách 10l.

Můj současný naftový Ulysse má spotřebu 6,3 l při velmi úsporné jízdě, 7 l průměrně a 8 l ve městě a na dálnicích při rychlostech 130-150 km/h. Je to tedy úsporné auto, ale dnes bych asi bral spíš benzínový motor - naftový není tak spolehlivý, pořád v něm něco haraší a to obvykle věští budoucí drahou opravu. Můj současný Ulysse má zcela v pořádku všechny elektrické věci. Oceňuji plochou podlahu auta po vyjmutí zadních 5 sedaček (dá se tam ve dvou krásně spát), pohodlná sedadla (můj bratr má Sharan a je to tvrdý kostitřas, jak pérováním, tak sedačkami), posuvné boční dveře (děti vylezou ven i v malých mezerách), řadicí páku blízko volantu (i když řazení je velmi plandavé), absenci tunelu mezi předními sedačkami (do toho prostoru dám třeba 4 spacáky a to už je znát), ruční brzdu vlevo (nepřekáží), poměrně svižnou jízdu na nepříliš výkonný motor, logické zpřevodování (na hlavní povolené rychlosti ve městě a venku vždy jedu na malé otáčky, asi 2000/min.), snadno vyjímatelné sedačky, měkce polstrovaný a vcelku elegantní interiér, ovládání rádia a přehrávače z volantu (tlačítka na příčce volantu). Chybí mi větší spolehlivost (ale ta se asi od bazarového a dost ojetého auta nedá moc čekat...), víc odkládacích zásuvek a poliček uvnitř auta (nemá skoro žádné) a vnější zrcátka, která by vykrývala mrtvý úhel (řešil jsem to dokoupením pomocných nalepovacích malých zrcátek).

Celkově jsem spokojen, i když trochu trnu, co se zase pokazí. Když ale čtu různé servery, tak se kazí i jiná a daleko mladší auta a můj Ulysse mi pro mé účely slouží výborně.

Závady a opravy na autě

Po koupení v českém bazaru (dovoz z Francie) za 133 000 Kč jsem během 2 let dal do oprav asi 80 000 Kč: nové rozvody, náplně, turbodmychadlo, intercooler, kladky a řemen pomocných agregátů, 2 zadní díly výfuku, náplň klimatizace + nějaké drobnosti. Vždy ale šlo jet a auto mě nikde nenechalo - jeho stavu jsem si ale všímal a problémy včas řešil.
<
Přejít na standardní verzi stránky »