Zavřít recenzi

Škoda 120 120 GLS

“Kdo to nezažil, nepochopí. Kdo to zažil, také nechápe.”
  • Rok výroby: 1985 
  • Typ motoru: 1.2 GLS 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

3
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 5.8
Bylo to moje druhé auto. Dostal jsem ho po tátovi a ten do něj akorát tankoval benzín. Údržbu mu dělal kamarád, od kterého jsem musel auto odtáhnout a vyměnit karburátor. Ale abych si jen nestěžoval. Auto jsem nechal předělat na plyn a jezdil jsem s ním pod korunu na kilometr. Bylo to lepší než chodit pěšky - jak jsem četl u jedné recenze.
Auto mě nechalo mnohokrát stát na parkovišti - obzvláště v zimě. Bylo to většinou způsobené přestavbou na plyn. Karburátor se zanášel a nešel moc dobře seřídit (on také karburátor u škodovky byl jedna velká výrobní vada - běžně se ohýbal a tak nezbývalo než brousit a rovnat...). Známému chytala vždy a to jsem pod tím strávil více času než on. Když už jsem nastartoval, tak už jsem většinou vždy dojel.
Bylo to u nás na horách auto s nejlepší šplhavostí po zasněžených kopcích.
Po něm jsem si pořídil Suzuki Swift 1.0. Není to nic extra, ale už jsem si plně odvykl vozit s sebou plný kufr nářadí:-).

Závady a opravy na autě

Kdyby jen jednu :-).

115tis.km - výměna originálního motoru. Prasklo mi těsnění pod hlavou a dělat kompletní repasi by se nevyplatilo. Nový motor byl už jen obyčejná stodvacítka.
Kompletní generálka brzd (zůstal jen brzdový válec s posilovačem).
125tis.km - opět výměna motoru - při jízdě praskla hadice k chladiči - motor K.O.

Ostatní závady:
- vyhořela elektrika u stěračů vlivem utržení magnetu v motoru stěračů - než jsem na to přišel, tak jsem spotřeboval snad dvacet pojistek,
- praskla řadící páka - čep co ovládal táhlo,
- vadná cívka, kondenzátor na rozdělovači, rozdělovač(vůle),
- několikrát měněný termostat,
- přestala dobíjet na dálnici - alternátor,
- zaseklá zadní brzda,
- vůle v řízení,
- zlomený plynový pedál,
- spojkový váleček - těsnost,
- velká spotřeba oleje.

Tu už asi stačí :-D.
-
<
Přejít na standardní verzi stránky »