Zavřít recenzi

Škoda Octavia 1.9TDi SLX

“Za ty peníze jsem nadmíru spokojený.”
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1897 
  • Stav km při koupi: 210 000 km 
  • Stav km nyní: 217 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 8 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

3
 
Hodnocení celkem 5.6
Když jsem jel pro auto vzal jsem sebou kamaráda automechanika, kterýmu už pod rokama nějaká ta Octávka prošla.

Auto bylo z dovozu, s 2 klíčema, servisní knížkou vedenou do 170 tisíc km, stav odpovídal kilometrům (210 000km) - ochmataný volant, pomalu se trhající kůže kolem řadící páky. Čísla skel odpovídala, kromě čelního, které se už někdy nejspíš po nějakém kamínku měnilo. Turbo nijak nepískalo. Bohužel nevim, kdo byl původní majitel, ale tipuji, že člověk který ví jak je to s dochlazováním turba, nedávat plnej kotel, když je auto studený atd. nebo nějaký důchodce.

Takže jsem auto koupil a vesele vezl domu, první věc, které jsem si nevšiml v servisu, že čelní sklo je neskutečně poškrábaný, jak kdyby ho nějakej expert čistil drátěnkou, takže v noci když jede nějaký auto naproti, tak je to hodně nepříjemný do očí. Pro auto jsem jel vklidu odpoledne, takže si toho nešlo nijak všimnout.

Další věcí, které jsem si nevšiml, byl rok výroby. Autobazar nás odkazoval na TP, kde bylo napsaný první přihlášení roku 1999, když jsem se doma podival na plasty, který zakrývají pojistky, zjistil jsem, že auto bylo vyrobeno v roce 1997 (nejspíš si Octávka pospávala někde na skladech).

Plná výbava je příjemná (všechna okna v elektrice, elektrický zpětný zrcátka, klimatizace..). Klimatizace funguje parádně, pří spuštění se spotřeba zvýši zhruba o 0.5l, ale v autě je parádní chládek (bohužel se v starý Octávce ještě nedělal Climatronic, hned by to bylo lepší).

Jak se Octávia chová na silnicích asi skoro každý ví, neni to žádný auto na nějakou extrémní zběsilou jízdu, ale ve spojení s naftovým TDičkem o výkonu 66 kW je to dobrý společník na dlouhé cesty. Možná by neuškodily jiné sedačky, protože ty sériový jsou po těch letech bídný a když se jede nějakých 500 km vkuse, s 2 zastávkama tak už pak člověk ani neví jak v tom autě sedět, aby ho neboleli záda, nohy .. Ještě bych ocenil tempomat na dlouhé cestování po dálnicích, ale to bych musel jít o nějakej rok dopředu.

V zimě je trochu problémový těžký motor vepředu a lehký kufr. Neni žádný problém po ránu projet namrzlou silnici v 30 km/hod s ustřeleným zadkem. Co jsem se bavil s dalšími majiteli naftových Octávek, říkal, že se jedná o běžnou věc - těžkej čumák, lehkej zadek.

Jinak si auto nemůžu vynachválit, zimní starty nejsou problémy, turbo pěkně táhne a hlavně auto na spotřebu - ježdění po městě 6 - 6.5l, mimo město 4.7 - 5l, dálnice 5.5 - 6l, vše bez zapnuté klimatizace. Samozřejmě není problém s Octávií jet 170 km/hod (tachometrových), ale točí už pak skoro ke 4 000 ot/min a působí, že se každou chvílí ten předek urve.

Octávia je vepředu prostorná, horší už je to pro cestující vzadu, hlavně ohledně místa pro nohy. Na místo pro hlavu si nikdo zatím nestěžoval - možná je to tim, že jsem tam zatil vozil jen drobný holky :-). Kufr, to je kapitola snad všem známa, ač jsem majitelem sedanu, tak je kufr prostorný a na letní chatový akcičky plně dostačující.

Kdybych měl auto shrnout, tak jsem věděl do čeho jdu, potřeboval jsem nízkou spotřebu, životnost a levné náhradní díly. Výkon 66 kW mi stačí, nemam potřebu nikde lítat jako mistr rallye, mam řidičák rád a nepotřebuju o něj přijít.

Závady a opravy na autě

Při koupi "něco" klepalo na přední nápravě u levýho kola, mysleli jsme, že jsou čepy K.O., ukázalo se, že to byly stabilizátory a uložení.

Prachovky a dorazy na tlumičích (zadní náprava). Tlumiče se leskly, prachovky nikde. Poté co jsme auto zvedli, byly vidět prachovky, které proletěly dorazama (dorazy byly K.O. a prachovky taky).

Levé zadní dveře mají problém s centrálním zamykáním - někdy se zamknou, někdy ne.

Tlačítko na cirkulaci vzduchu je zřejmě vymačkaný - nejde zamáčknout, bohužel by se musela měnit celá ta jednotka, takže se bez cirkulace obejdu.

Celkové opravy: výměna stabilizátorů (2ks), uložení (2ks), přední kotouče (2ks), brzdový destičky (1 pár), prachovky (2ks), dorazy (2ks), olejový filtr, pylový filtr a 4 litry oleje 10W40 = 6000 Kč i s prací.
<
Přejít na standardní verzi stránky »