Zavřít recenzi

Škoda 105 Škoda 105 deLuxe

“Perfektní automobil.”
  • Rok výroby: 1983 
  • Typ motoru: Š 742 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 70 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.2
Automobil má samonosnou tříprostorovou karoserii klasických tvarů, což je celkem slušný a líbivý design. Na rozdíl od jiných současných moderních aut se dá říct, že tvarem je to skutečné auto. Nezávislé zavěšení všech čtyř kol zajišťuje dobré jízdní vlastnosti a náležitý komfort v různých podmínkách provozu.

Podívejme se do interiéru - je prostorný a účelně zařízený, nechybí odkládací schránka před spolujezdcem a na podlaze za řadicí pákou, sluneční clony, věšáky na oblečení, popelníky, loketní opěrky, madla. Sedadla jsou měkká a pohodlná, jdou sklopit a polohovat, zadní jsou dělená a jdou odklopit. Za nimi se nachází příruční zavazadlový prostor - velká výhoda těchto aut.
Výhled z místa řidiče je velmi dobrý na všechny strany(zejména v porovnání se současnými auty). Všechny zasklené plochy jsou z bezpečnostního skla. Výměnu vzduchu v karoserii zajišťují ventilační otvory v zadních sloupcích karosérie zakryté ozdobnou mřížkou.

Objem skvěle přístupného zavazadlového prostoru je v součtu 400l a cca 50kg, což jsou slušné hodnoty.

Můžeme přejít k jízdě. Startování v jakýchkoliv podmínkách zajišťuje sytič karburátoru. Výkon motoru 33 kW obstojí i v dnešním provozu, na jízdu tempem okolo 85km/h. Hlučnost motoru je přiměřená. Výkon brzd výborný, tento model je již vybaven podtlakovým posilovačem brzdného účinku. Motor vzadu + pohon zadních kol = nejlepší kombinace, jakou kdy mohl někdo vymyslet. Velké pružiny zajišťují výborné pérování i v takových silničních podmínkách, jako jsou v ČR. Jízdní vlastnosti jsou výborné, v zimě i v létě. Pohodové vytápění(větrání) zajišťuje ventilátor, s možností různých nastavení řidičem výborně dosažitelnými páčkami. Přístrojový štít je přehledný a snadno čitelný. Vše důležité má řidič při ruce.

Aktivní bezpečnost zajišťuje dvouokruhový brzdový systém a volant s věncem pokrytý zpěněným polyuretanem. Pasivní bezpečnost pak vrstvené přední sklo, bezpečně úmístěná palivová nádrž, motor vzadu, různé výztuhy atd.

Spolehlivost, spotřeba a provozní náklady - jedním slovem vynikající. Doporučuji tento automobil všem slušným řidičům, kteří jsou ochotni se o něj starat. Poslouží vám i v dnešní době.

Závady a opravy na autě

- výměna spojky
- výměna hlavního brzdového válce
- karburátor
- termostat
- ojeté pneu
- zatuhlý plynový pedál
- prasklý kulový čep řízení
- vytahaná ruční brzda
- rozdělovač + zapalovací kabely
- prasklá žárovka tachometru

Všechno jsem to snadno, rychle a levně odstranil.
<
Přejít na standardní verzi stránky »