Zavřít recenzi

Škoda 105 L

“Hlavně že to jede. Víc nečekejte.”
  • Rok výroby: 1985 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 90 000 km 
  • Stav km nyní: 120 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 6.6
V podstatě jsem byl 3. majitelem auta. Předchozí majitel byl příbuzný - auto jsem dostal dosti zachovalé a v udržovaném stavu (v rámci možností).

Na to jak je auto staré mělo celkem dobré přední brzdy (subjektivní pocit oproti favoritu, který jsem řídil také).

Snadné ovládání - volant lze otáčet opravdu lehounce (např. oproti favoritu nebo felicii), asi to bude posilovačem ve formě většinou prázdného kufru vepředu.
Škoda jen že toho nešlo využít při průjezdu zatáček - vozidlo v nich opravdu nedrželo stopu, gumy mnohdy pískaly a vozidlo ujíždělo do boku (u ostřejších zatáček i při rychlostech 30 km/h).

Vcelku otrava při každém startování (po delší době odstávky) lozit do motoru a ručně čepovat benzín. Po nastartování pak většinou nutnost nechat zapnutý sitič nějakou dobu, jinak hrozilo chcípnutí na nejbližší křižovatce.

Kladně hodnotím odkládací prostor za sedadly, na druhou stranu kufr je katastrofa - zvenku působí prostorně, ale po otevření (a především skládání věcí dovnitř) zamrzí jeho podstatné omezení ve formě krytů od předních kol a nádržky s posilovačem brzd a dalších zařízení.

Nevím jestli je zrovna dobře vyřešeno, že pokud prší tak voda vesele stéká do motorového prostoru skrze dírky (větrací?) v kapotě.

Ze všech aut ve kterých jsme jel byla škoda 105 asi nejhlučnější, což zamrzelo především při vyjíždění prudších kopců, kdy např. na dvojku s plynem na podlaze motor řval jako by měl vybouchnout ale já si to valil jen 30 km/h (trojka případný kopec většinou neutáhla). Já jen litoval té kolony aut za mnou.

Při rychlejší jízdě (a především na dálnici) vcelku problém předjet mnohdy i kamion - v podstatě žádná akcelerace, šance byla pouze z kopce. Na druhou stranu, toto vozidlo nejspíš stejně nebylo na obdobné manévry stavěno.

Ocenit musím dobrý výhled z vozidla - lepší jsem v žádném z novějších aut neměl při parkování a couvání. Pouze zamrzela absence pravého zpětného zrcátka, ale člověk si zvykl.

Interiér celkem prostorný, palubovka přehledná a jednoduchá. Někomu by možná vadila absence pásů na zadních sedadlech (já tam stejně vozil většinou jen nákup).

Závady a opravy na autě

Auto požírá koroze - při výměně zadních kol velký problém se zvedákem - zařezával se do karoserie. Také zkorodovalo vedení chladicí kapaliny.

Už od předchozího majitele nefungovalo topení.

Nefunkční ventilátory v kabině (problém při teplotách kolem 0 a méně - neustálé mlžení oken zevnitř - nutnost utírat za jízdy přední okno, přes zadní a boční mnohdy nebylo vidět vůbec, pokud jsem byl donucen jet někam v zimě tak zpravidla se staženými okny).

Nefunkční ventilátor motoru - problém při delším pojíždění v kolonách, mnohdy jsem byl nucen auto odstavit a čekat až motor zchladne.

Velmi slabý účinek zadních brzd (problém již od výroby - několikrát opravováno, bez zlepšení).

Špatné startování - i po výměně svíček se chytlo průměrně až tak na třetí pokus (léto) nebo pátý a více (zima).

Vyjímečně párkrát vynechával jeden válec, což bylo poznat především na náhlém poklesu už tak slabého tahu motoru na dálnici (naštěstí jsem tam nejezdil příliš často).

Špatně fungující alternátor (špatné dobíjení baterky při svícení ve dne, hrůza).

Nevím zdali je to přímo závada - údajně jen moc staré těsnění. Zkrátka při rychlostech 80 km/h a výš mi fučelo na nohy, hlavu, a vůbec okna / dveře příliš netěsnili.

Časté kapání oleje z motoru - nepovažuji za závadu, u starších aut - a především škodovek - vcelku častý jev.
<
Přejít na standardní verzi stránky »