Zavřít recenzi

Mitsubishi Colt 1.6 GLX

“Coltík si získal lásku a důvěru, dostal jméno Micka :)”
  • Rok výroby: 1995 
  • Typ motoru: 1.6 16V 
  • Stav km při koupi: 220 000 km 
  • Stav km nyní: 225 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

3
 
Hodnocení celkem 4.8
Auto jsem takto zakoupil s vědomostmi většiny uváděných problémů, jsou to vše kosmetické vady, se kterými se s autem člověk dostane kam chce. V zimě mě auto začlo skutečně zlobit s těmi otáčkami a poprvé zklamalo nenastartováním. Vyčistil jsem na oko karburátor a vyměnil svíčky NKG. Změna se dostavila okamžitě. Motor přestal zlobit.
Z hlediska elektroinstalace jsem to prozatím nezjistil kde může být závada, zřejmě nějaké relé pod přístrojovkou, nebo vlhkost spojů u řídící jednotky. Mlhovky prozatím mám poškozené, může to být vadným kabelem v nárazníku, zatím jsem nevyhledával.
Předchozí majitel kolem zadních světel oblepil jakýmsi tmelem okraje světel, zřejmě tam je chyba protýkání vody do kufru. Vyřešeno
Z hlediska stáří vozidla je koroze lemů ve stádiu nutné výměny, aby se dále rez nerozšiřovala.
Výfuk je celý orezlý skrz na skrz, výfuk byl vystaven díky sníženému podvozku častým odřeninám a nejvíc to odnesl vlnovec. Počítá se s kompletní výměnou před STK.
Prozatím si auto za opravy vzalo minimum, tipuju zhruba 3tisíce za údržbu včetně pneumatik, co jej mám rok a najel s ním asi 5tkm.
Jízdní vlastnosti skvělé, dobře sedí na cestě, sedačky pohodlné, ve městě auto dobře ovladatelné, ale mohl by mít větší reid, spotřeba s lehkou nohou pod 7l nejen v zimě. Velmi dobře topí. Nevýhoda u všech japonců, nízky posaz, špatně se nastupuje a vystupuje, zejména u starších lidí je to problém. Zavazadlový prostor praktický.
Verze 1.6GLX disponuje 81kW, auto je optimálně vyřešeno, brzdí dobře, točí a sedí tak jak se má podle výkonu vozidla nevadí mu ani větší rychlos. U řazení to chce zvyk, v porovnání třeba s BMW je to jiný pocit, ale skáče tam jak má a jde poznat, že je zařazeno. Snížený podvozek na dírách trpí a řidič si musí dávat pozor na větší nerovnosti.
S autem jsem velmi spokojen, prozatím závady nepřibývají a také závady řeším postupně.
Na autu mi vadí nízký podvozek, koroze, která se jaksi kolem dveří začíná viditelně ozývat, s podvozkem do vjezdu s hlubokým srázem mám problém abych neodřel vanu, či nový vlnovec.

Závady a opravy na autě

Začněme motorem, teče masivně olej prozatím nenalezeno odkud. Vynechávájí otáčky chcípá v neutrálu. Podvozek v pořádku, začínají zlobit čepy, závada elektroinstalace palubovka nesvítí, mlhovky, parkovací světla, zrezlý výfuk, odřený vlnovec, koroze lemů, blatníků, kolem zadních světel, zřejmě netěsnost, kolem stěrače.
<
Přejít na standardní verzi stránky »