Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem zakoupil nové před třemi lety se skoro kompletní výbavou. Chtěl jsem bezpečné, pohodlné a spolehlivé auto, které něco vydrží. Zpočátku na něm bylo až překvapivé množství drobných závad, vše bylo ale vyměněno v záruce. Od té doby je klid. Vždy šlo o nějakou hloupou nedotaženost, která neměla vliv na pojízdnost, takže by se dalo říci, že je auto spolehlivé. Nikdy vyloženě nestávkovalo.
Motor má 238 koní a 320 Nm, výkon je slušný, ale auto není žádný závoďák, hmotnost téměř 1900 kg je poznat. V běžných provozních otáčkách je tichý, při vytočení k omezovači má ale jadrný zvuk jako nějaký sporťák.V 28000 km jsem nechal do auta namontovat LPG Prins VSI, který funguje bezvadně, aniž by byl znatelný rozdíl mezi provozem na LPG a benzín. Jezdím převážně po dálnici a často využívám tempomat. Auto jezdí při klidném stylu jízdy a dodržování povolených rychlostních limitů průměrně za 13 lirů LPG. Na benzín jezdí při stejném stylu jízdy za zhruba 11 lirů. Automatická převodovka řadí průměrně rychle jak v automatickém, tak v manuálním režimu, což ale odpovídá celkovému komfortnímu ladění vozu. Podvozek je měkký, tichý, pohodlný, stejně jako celá jízda v tomto autě.Původní celoroční pneumatiky Continental vydržely 68 tisíc km.
Interiér je uživatelsky příjemný a jednoduchý, slušně prostorný i vzadu, materiály se zdají být kvalitní, sedadla jsou pohodlná, ale bez výrazného bočního vedení. Plasty v interiéru nevržou. Ovládání palubní výbavy je jenoduché a srozumitelné.
Zkušenost se servisem: V Německu dobrá, v Brněnském Autopalace horší. Výměna motorového oleje na počkání trvající 3 hodiny hovoří za vše. Ceny v některých případech vyšší, než v Německu, zbytek na stejné úrovni. Co se týka provozních nákladů, tak zatím auto chtělo jen oleje, filtry a pneumatiky.
Auto je příjemný a pohodlný rodinný vůz, který umí jet i svižně, ale rozhodně není nic pro závodníky. Svádí ke klidnější jízdě.
Koupil bych si ho klidně znovu, jsem s ním velmi spokojen.