Zavřít recenzi

Kia Sorento 2,5 CRDI EX+

“Pohodlný, bezpečný a spolehlivý vůz.”
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: 2500 
  • Stav km při koupi: 125 000 km 
  • Stav km nyní: 235 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 9,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.0
Protože jezdím služebně a hodně a to i po horších cestách (i necestách) bylo pro mě nutností koupit větší auto minimálně kategorie SUV. V minulosti jsem používala Jeep Cherokee a po zkušenosti ze silnic v Polsku a na Slovensku se mi opravdu osvětčilo (kdo tam jezdí ví o čem tu píši).
Vzhledem k tomu že předchozí auto mi bylo ukradeno dostala jsem od svého servisáka doporučení na Sorento s tím že jde o slušné auto které se prý nekrade, s jeho pomocí se mi podařilo sehnat jedno ojeté s výbavou EX+.
Pohodlí a komfort - jedná se o až překvapivě dobře vybavené auto které nabízí velmi pohodlnou jízdu i po horších cestách, posezení je velmi pohodlné i po několka hodinách jízdy, prostor v předu ale i vzadu je dostatečný a kufr s dvojím dnem také nijak nezaostává. Auto je celkem tiché a nic v něm nerachotilo. Automatické řazení je naprostý luxus.
Jízdní vlastnosti - i vzhledem k velikosti jede docela svižně a při použití tlačítka na páce automatického řazení i velmi svižně, brzdí také docela dobře ale je nutné počítat s tím že je těžší. Vadila mi trochu tuhost při jízdě po nerovnostech to se ale vyrovná při jízdě mimo silnici kde se zase tolik nekymácí a neoklepává se tak o terén (trošku problém u Jeepu).
Bezpečnost - naprosto skvělá auto je dostatečně robusní (má v podvozku rám) a je vybaveno 6-ti aibagy. Je z něho velmi dobrý výhled na všechny strany a díky výbojkám jak v noci tak i v mlze vidíte dost dobře.
Díky konstrukci mi toto auto zachránilo život, řidička mi z vedlejší silnice nedala přednost a "odstrčila" mě do protisměru kde jsem narazila do autobusu MHD, dalšího osobního auta a zkončila pod nárazníkem velkého náklaďáku MAN ktrý mě tlačil asi 30m. Sorento bylo nabourané ze všech stran a mimo jednoho aibagu byli všechny vystřelené, měla jsem zlomené oba palce na rukou a rozbitý obličej, dle doktora mám prý slavit dvoje narozky ročně.
Výhrady a nevýhody - nepovedený interiér který se lehce poškrábe, vyndat rezervu to je nevyhratelný zápas, vyznat se v ovládání stropního displeje je za trest a nelze vyndat koberec z kufru (je nevyklepatelný), v případě automatu je z počátku nutný polštář na volant.
Celkem jsem byla s autem spokojená je docela hezké, pohodlné, velké, dobře jede i brzdí, je velmi bezpečné a nebyl s ním žádný technický problém.
Bohužel již odpočívá na automobilovém hřbitově.

Závady a opravy na autě

Sorento jsem jako řidička využívala při svých obchodních cestách cca 2 roky, v průběhu tohoto období jsem najezdila cca 50-60 tis. km za rok.
Pokud vynechám pravidelné prohlídky v běžném servisu (u nás značkový není) žádné zvláštní náklady jsem nemusela řešit. Ty provozní byli většinou jen typu brzdy, oleje, filtry, pneu, nějaký řemen a mech. poškození ochraných plastů či od nějakých myší překousané kabely v motoru.
<
Přejít na standardní verzi stránky »