Zavřít recenzi

Nissan Almera sedan

“Velmi povedený malý sedan”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2001 
  • Typ motoru: 1.5 benzin 66kw 
  • Stav km při koupi: 129 000 km 
  • Stav km nyní: 131 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.8
Asi to bude znít divně, ale mám pocit, že bych byl skvělý manager poctivého bazaru. S minimem snahy jsem již po 100 km věděl, co by se dalo za ne příliš mnoho peněz kvalitně opravit, aby bylo zcela perfektní, tak jak se při prodeji tvrdilo.

obecně

Almera je kvalitní japonské auto, ta moje byla vyrobena v Amsterodamu počátkem roku 2001 a od dubna již jezdila v Praze jako soukromé vozidlo zaměstnance strojírenské firmy, na přes rok byla převedena do Olomouce, kde zůstala až do února 2011, kdy jsem ji koupil já. Je to jednoduché a poctivé auto. Z venku vypadá o malinko lépe než zevnitř, přední maska, metalický lak a aez 15" lehkoslitinové kola, které na ní mám dělají svoje. V interiéru je spousta praktických schránek a odkládacích prostor, lampičky vhodně umístěné, vše funkční, klima, vyhřívání zadního okna a vnějších zpětných zrcátek. Tiché stěrače, elektrická okna ve předu a zamykání dvěří. Elektrické ovládání zrcátek a sklonu světlometů. Výbavou to má stejnou jako tátova fabia ambiente z 2006, akorát tomu chybí chromované kličky. Plasty jsou šedivé, byť měkčené a tyto drobné oldschool designové prvky z almery dělají zevnitř starší auto. Podvozek super, trochu tvrdší, na moje projíždění zatáček sedí skvěle, vůbec se neutápí na opačné přední kolo, připomíná skutečně jízdu po kolejích...

motor

1.5 benzin všichni píšou, že auto moc nejede přitom ti samí píšou, že jim bere 7,6 litrů někteří píšou i 8. Auto má dlouhé převody a bere trochu i odspodu, jezdím předpisově a jsem schopen jet za 6,2 litrů. Myslím, že kdybych jezdil za 7,5 až 8 jezdím dálnice a kopcovité polní cesty pod plynem (dálnice tachometr okolo 150km/h a polní cesty, trojka plný). Bydlím v Olomouci a vždy než se vymotám je to 10 minut a dalších 10 to je cesta do Přerova, kdy musím zpomalovat ve třech obcích a končím zase městem. Mimo město 100, obec 50 a určitě nejezdím takto ráno těch cca 20 km za 8 litrů, ale méně. Takže říkám, auto žere jako diesel a jede jako benzin udávaného obsahu. Dá se rozjet i vytočit, ale bere odspodu a není problém ho rozjet na jedničku bez chcípnutí okolo 1000 otáček aniž by škytalo. Moc se mi líbí, že auto reaguje podle zacházení velmi poslušně, sedí v rukách a přesně jak chci jet, tak jede. Nemůžu tvrdit, že by mi nechyběl krouťák a výkon seatu leon 81kw TDI, kterého jsem si chtěl koupit. Ale když si vezmu, že bych za něj měl dát jako do svého prvního automobilu o 50 tisíc více, určitě je almera lepší volba, volba z rozumu.

Ještě bych chtěl přidat, že bych po této zkušenosti doporučoval trpělivost, nikdy nespěchat při koupi auta a vybrat dobře. Já jsem vybíral z leonu/toleda, focusu, golfu, mazdy 323, almerou. Chtěl jsem benzin okolo 1.6 nebo tdi 66/81kw. Nakonec jsem vybral auto podle stavu, ceny. Nějak mě nebavilo chodit kolem focusu za 90 s vyměněnými předními dveřmi, golfu za 100 s volantem a airbagem v jiném odstínu palubovky než zbytek. Nakonec mě dostal tichý sedan v metalíze s kufrem 460 litrů.
Najel jsem sice jen 2000 kilometrů tímto vozem, ale jezdím s vypnutým autorádiem, protože si auto potřebuju naposlouchat a jsem vnímavý a sečtělý, takže sám považuji tuto recenzi za seriózní.

Závady a opravy na autě

Automobil jsem koupil jako deklarovaný perfektní stav v autobazaru v Olomouci. Když jsem se zeptal kolik mám odložit bokem na nějaké první investice, bylo mi řečeno, vůbec nic. Prý je dokonce vše originál původní:-D. Jakmile jsem auto dovezl domů všiml jsem si několika problémů.

Pískal řemen alternátoru
- nepříjemné, pakliže to udělá při nasednutí do auta, jehož volbou se chválíte a projíždíte se poprvé s přítelkyní a před sousedy. Takže jsem ho vyměnil za bosch u strejdy v servise, nechal jsem mu 500,-.

Nefungující motorky klopení světlometů
-jel jsem do supermarketu a na kruhovém objezdu jsem si všiml, že když točím doleva nevidím vůbec nic. Dále se opakovaně
rozsvěcovala kontrolka ruční brzdy
- kontrola na STK, seřízení světel a prohlídka vozu 250kč. Ruční brzda neúčinná, špatně se vrací, řekli mi, že na technické bych takto neprošel

kotouče a destičky
- jel jsem s autem kvůli ruční brzdě do servisu ke strejdovi. odpojili jsme motorky světlometů, prý byly měněné a v bazaru říkali, že je vše původní. Zjistili jsme že zadní kola skoro vůbec nebrzdí a brzdič na levém zadním se nevracel, poškozený těsnící kroužek, dá se koupit sada za cca 300 a opravit to. Kotouče moc nebrzdily, takže se na ně chytila rez a začaly se loupat, fakt špatný stav. Na ýměnu kotouče originál jakkoparts destičky icer za dohromady všechno asi 2500,- přes strejdu se chystám brzy.

Jediná závada, kterou bazarista poznamenal byl neodemykající, ale zamykající centrál. Otevřel jsem klíč a pájkou jsem to opravil za 20 minut v práci, nyní perfektní.

Háže jedno z kol vepředu a jedno vzadu, můžou to být kotouče, špatné vyvážení nebo pneumatiky, které obul bazar do skoro nových, ale jedna z pneu měla opravu po díře. Trochu vibruje volant 110 km/h +, tak ani nevím jestli za to mohou pouze kola nebo je tam i jiná chyba.

Kastlík vepředu vypadává, nekvalitní způsob usazení

Při shrnutí bych to viděl, že můj kus auta nemá poruchy vzniklé špatnou konstrukcí a nekvalitními díly. Především chování předchozího majitele a příprava pro prodej byla zanedbaná a bude mě stát pár peněz. Jako chronické technické problémy almer bych viděl ty zadní brzdy, to je závada, o které lze zjistit i na jiných webech, údajně je problémem i vibrace volantu, ale já zatím nezjistím příčinu a nemůžu tedy potvrdit. Jinak je vidět, že almera je typický odolný Japonec, technicky jednoduchý, ale kvalitní, jsem spokojen a nadšen vyjma věcí, o kterých budu psát


<
Přejít na standardní verzi stránky »