BMW 523 523i
“absolutně bezkonkurenční”
- Rok výroby: 2000
- Typ motoru: 2,5l/E49
- Stav km při koupi: 197 000 km
- Stav km nyní: 400 200 km
- Způsob řazení: automat
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
10 let
- Průměrná spotřeba: 9 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jelikož mě také zasáhla energetická krize,rozhodl jsem se na 350 000 km instalovat LPG. Kamarád mě doporučil Tartarini-sekvenční plynové vstřikováni.I když zpočátku bylo nutné celý systém vyladit a vícekrát seřizovat,dnes bych neměnil.Jezdím za 60% dřívějších nákladů.Také bylo potřeba vyměnit svíčky,místo drahých BMW /čtyřbodových za 1000 kč/ jsme použily Brisky - jednobodové se vzdálenosti elektrod 0,7mm. Jedna stojí 97.-Kč.Tak to je rozdíl!! Měním je po 15 tis.km a nemám žádné problémy. Přeji každému fandovi BMW jen to nejlepší a žádné starosti tak jak si to v důchodu užívám já.
Závady a opravy na autě
S BMW 523i jezdím více jak 10 let.Nikdy ně nezklamalo.Vyžaduje však neustálou péči a poměrně veliké znalosti o servisu.Navíc je lépe se o veškerých technických problémech inspirovat u více servisů.A nemusí to být jen značkové.Je množství velmi zkušených automechaniků,kteří dovedou závadu odstranit lépe a laciněji než značkové servisy.BMW je 12 let staré,sloužilo nejdříve v německé firmě,kde jsem s ním také jezdil / asi 60 000 km.Pak jsem si ho vzal do Čech-odešel jsem do důchodu.Od té doby slouží k plné spokojenosti.Samozřejmě jsem servisoval - pravidelně,vyměňil komplet brzdy,tlumiče,ramena,palivové čerpadlo,vodní pumpu,chladič,řídící jednotku na automat.převodovku.Náklady cca 120 tis.kč. Vzhledem k tomu,že jsem auto koupil za zbytkovou cenu 60 tis.kč se to dalo vydržet.Od stavu 290 000 km jen jezdím a měním olej,svíčky,filtry.Dnes mám 400 000 km a věřím,že se dostanu na 750 000 km. Auto bych neměnil