Hodnocení a zkušenosti s autem
Protože jezdím každý den sám 70 km do práce a zpět, sháněl jsem auto, které je dobře vybavené, ani malé ani velké, ale hlavně s tou nejnižší možnou spotřebou. Jsem zvyklý na TDI motory již 12 let a tak po chvilkovém "koketování" s TSI jsem úplně náhodou narazil na Fabii Combi SCOUT.
Původní záměr byl Yeti TSI, ale na ježdění do práce (a neúčtuji nákladové položky) jsem byl rád, že se mi Skautík postavil do cesty.
O karoserii nic psát nebudu. To jsou známé věci. Zaměřím se jen na motor.
Podle recenzí na Netu i podle mé zkušenosti je pravda, že tento tříválec na rozdíl od 1.4 TDi má lepší a tižší chod. Nepatřím mezi ty, kteří řeší neustále počet válců, j1 - 2 decibely .... nekupuji Rolce Royce. Ano, 4 válce v 1.9 jsou lepší, ale to bych objevoval Ameriku, kdybych stál v němém úžasu nad tím, že chybějící 1 válec je znát.
A i kdyby byl znát, tak potom na spotřebě. Zatím jsem najel 2000 km, 40% mimo město, 30% dálnice a zbytek město. Spotřeba je v průměru 5.0 litru. Cesta do práce v průměru 5.2 jedním směrem (mírné stoupání), cesta zpět 4.4 litru. Jezdím 110-120 mimo město, svižně vesnice (nebudu se udávat) a dálnice 120-130. Jedu-li ve "štrůdlu", bez předjíždění, v limitech, pak si na úseku 100 km vzal 4.0 litru. Motor má na rozdíl od VW 1.9 TDi delší převody a to je znát. Na mnoha úsecích musím řadit o stupeň níže, než s "jednadevítkou".
Jak se motor projevuje? Je na kombika s váhou 1.250 kg akorát svižný až do 120 (tedy v těch režimech, kdy ho nejčastěji provozuji). Palubní počítač si říká o přeřazení, což lze poslouchat jen když hodláte jet v koloně a nebo ustáleným tempem. Jinak je třeba přemýšlet dopředu sám, jako za "starých" dob. Výkon 55 kW je hraniční, ale točivý moment je již lepší.
Tedy auto pro jednoho člověka, pro dva na víkend, občas něco naložit, ani velké ani malé, ani drahé ani levné ... a se spotřebou na samém dně dnešních možností.