Zavřít recenzi

Renault Safrane V6 3.0

“Pohodlný parníček”
  • Rok výroby: 1994 
  • Typ motoru: V6 3.0 12V 
  • Stav km při koupi: 1 000 000 km 
  • Stav km nyní: 1 100 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 17 měs.
  • Průměrná spotřeba: 12 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 6.2
Absolutní pohodlí, totální výbava - 2-zonová klima, el. vyhř. okno,el. sedačky i vzadu, tempomat, výborné radio CD, MC, FM s dobrými repro, el. seřiditelý volant, palubní PC... (chyběl mi ke štěstí pouze automat). Auto jede absolutně plavně, ve městě spolu s XM nejpohodlnější s čím jsem kdy jel. Do cca 160 km/h tichoučké, dá se ním jet i ostřeji, ale jízda je taková pohodička, že člověka spíš zklidní. Výborné sedačky i ostatní ergonomie, dílenské zpracování dobré nad očekávání.

Prostornost dokonalá - 2 autosedačky + 3. dítě vzadu, slušný kufr kočárek + nákup.

Vzhledem k dědečkovskému věku a notně opelichanému stavu (koupě za 13.000,- Kč ze zoufalství) překvapivě spolehlivé auto, opravoval jsem jenom když jsem koupil a rok a půl ho honil, nikdy mne nikde nenechal. Spotřeba 3.0 V6 PRV 12V je vyšší (9 - 10l dálka, 13l postrky), ale v motoru jsem měnil jenom olej (rozvod řetězem). Dokonce jsem si ho dovolil prodat kamarádovi a pořád se mnou mluví.

Ceny dílů jsou značně nevyrovnané - originální hodně drahé, ale v německu se dají pořídit za slušné ceny (viz termostat v čr cca 1800,- přes němce do 2 dnů 450,-).

Po 8 měsících Escortem mám zlikvidovanou páteř a lovím po netu dalšího Safrana jako 2. auto k Chrysleru Voyaer



Závady a opravy na autě

Auto jsem koupil za směšné peníze a stav tomu odpovídal - horší válec spojky (repasováno vlastní silou), hlučné čerpadlo posilovače řízení - hlučí stále, ale drží, tekoucí servo - příčina poruchy čerpadla - předchozí majitel asi nedoléval (výměna z vrakoviště), zablokovaný termostat chlazení (výměna 450,- Kč mat.), nefunkční spínače ventilátorů chlazení (instalace ručního vypínače, trošku se to pralo s klimatizací), občas stávkující řízení ventilátoru topení digiklimou (francouzská elektronika občas potřebuje odpočinek), cca 1 měsíčně stávkující el. posuv sedaček (stačilo odpojit přes noc baterii, sedačka má počítač s 3paměťmi a občas asi přebere vínka a zmate se). Hned po koupi výměna výfuku komplet 2550,- Kč přes E-shop, popraskané svody výfuku - neřešeno, přidřené lano ruční brzdy - neřešeno. Klepající tyčky stabilizátoru - řešeno 1x vydržely asi 15K Km tak jsem je nechal žít.Emise splnil i po 15 letech bez podfuku.
<
Přejít na standardní verzi stránky »