Subaru Legacy GT
“perfektní”
- Rok výroby: 1992
- Typ motoru: EJ-20T
- Stav km při koupi: 440 000 km
- Stav km nyní: 445 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
10 měs.
- Průměrná spotřeba: 16 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto bylo koupeno jako levný prostředek na zimní ježdění po horách jako dalsí auto do rodiny, protože omega se zadním náhonem je pro tyto účely nepoužitelná. Jízda se čtyřkolkou oproti předchozímu zadnímu náhonu na kluzkém povrchu je neuvěřitelným zážitkem. Navíc má auto 200 koní a vynikající akceleraci (papírově myslím 6,7s na 100km/hod) a přestože má najeto téměř půl milionu kilometru je motor stále v perfektní kondici. Stylu jízdy a výkonu motoru odpovídá samozřejmě i spotřeba paliva. Kvůli snížení nákladů na provoz jsem proto nechal namontovat sekvenční LPG, které zatím funguje rovněž bezchybně. Oproti omeze to má horší rejd, těžko mačkatelnou spojku a nepřesnější řazení. A taky tomu lze vyčíst určitou choulostivost. Tj. studený to je zapotřebí šetřit a neroztáčet turbo (do 3000ot/min) a přitom to do 1500ot/min nejede. No a samozřejmě dojíždět pianko a nechat dochladit turbo. Po ohřátí je to ale neuvěřitelná raketa, která po překonání 3000ot/min zatlačí do sedačky a táhne až do omezovače-opravdu je to zážitek s tím jezdit. Auto mám teprve 10 měsíců a jezdím s ním jen občas. Najel jsem s ním zatím pouze 5000km, takže nemohu zatím hodnotit dlouhodobou spolehlivost. Ale prozatím jsem velmi spokojen. Myslím, že i všechna moje další auta už budou jen subaru.
Závady a opravy na autě
Při prudké akceleraci občas zacukalo, ale to vyřešila výměna svíček. Přestala chladit klimatizace a asi bude potřeba doplnit náplň. Po koupi vozu bylo zapotřebí vyměnit přední kotouče. Zadní díl výfuku je v horším stavu, ale zatím to drž.Topení má slabší výkon s tím, že občas neochotně přepínají elektromagnety klapek průduchů