Zavřít recenzi

Citroën Xsara 1.8i BREAK

“Rodiný kombík, žádný závoďák, solidně spolehlivý.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 1761 
  • Stav km při koupi: 97 000 km 
  • Stav km nyní: 160 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.0
Důvodem ke koupi byl dosluhující RENAULT 9, proti němuž byla Xsara výrazná změna.
V okamžiku koupě bylo vozidlo v pěkném stavu se slušnou výbavou i kilometry. Sice jsem časem došel k přesvědčení, že auto určitě mělo výrazně více km, ale ...
Byl jsem překvapen velmi příjemným chováním motoru, který byl použitelný od 1500 do 5000 ot/min. Sice na zrychlení žádný zázrak, ale na komfort jízdy měly dobrý vliv dlouhé kvalty.
Spotřeba byla ze začátku v Praze okolo 9,5 litrů. Po změně techniky jízdy a používání neutrálu z kopce a před křižovatkou došlo ke snížení na cca 8,5l a při dlouhých cestách 7,5l (dálnice do 130km/h).
Velmi příjemné bylo ovládání rádia přímo na volantu, které mi přijde mnohem lepší než obvyklejší na sloupku řízení.
Přišlo mi, že auto mělo velmi povedený poměr cena/výkon.
Jízdní vlastnosti nic moc, byť na 195/55 značné zlepšení, známí Xsaře přezdívali motorový člun.

Závady a opravy na autě

- výměna předních kotoučů + brzdové destičky 104803km
- odešla tepelná pojistka předřadných odporů ventilátoru 109500km
- únik oleje pod víkem ventilů 110780km
- spodní kulový čep 121700km
- tyčka stabilizátoru 122506km
- zadní brzdy + lanovody
- únik oleje kdesi (gufero kliky nebo těsnění pod hlavou)
- průběžně výměna výfuku (zadní, střední) a oprava předního
- spotřeba oleje 1L na 15000 km
- přelámané kabely v propojení víka zavazadlového prostoru a karoserie
<
Přejít na standardní verzi stránky »