Hodnocení a zkušenosti s autem
Yarísek byl koupen jako xté auto do rodiny, kde nahradil Fiestu 1.8D, r.v. 1990. V té době se prodával pouze necelý rok a na českých silnicích zaplavených Feliciemi působil i díky své barvě jako docela exot. Má jen základní výbavu, která byla ale na tu dobu poměrně bohatá: palubní počítač, posilovač řízení, ABS, 1x airbag, rádio s funkcí trip (údaje o okamžité a dlouhodobé spotřebě), alarm.
Klady tohoto vozu:
Velmi vysoká spolehlivost.
Celkově nízké provozní náklady.
Velmi účinné brzdy, které neztrácí účinnost.
Mrštnost a obratnost ve městě.
Na rok výroby slušná bezpečnost.
Perketní motor, který na svůj obsah dává slušný výkon a s velmi lehkým autem nemá mnoho práce a spotřeba je i při hodně ostré jízdě po městě do 7l/100 km. Do 140 km/h má síly opravdu akorát, tudíž ani předjíždění nečiní žádné větší problémy. HTP takovýchto kvalit nedosáhlo dodnes...
Řazení, má poměrně krátké spřevodování a řadicí páka se pohybuje po krátkých a přesných drahách. Občas se sice stane, že nejde zařadit zpátečka ale to vyřeší vyšlápnutí spojky.
Určitě spotřeba, kdy ať jezdíte kdekoliv a jezdíte normálně, se nedostanete přes 6l/100km... Mimo město není problém při klidné jízdě dosáhnout i 4l/100 km. Ostrá jízda, ale tím skutečně myslím neustálé vytáčení do červeného si řekne o 7-7,5 l.
Výborně řešený interiér. Zvenku je Yaris opravdu drobátko, ale 4 lidi se svezou i celkem pohodlně. V pěti je už těsněji, ale dá se to. Celkově působí interiér velmi prostorně a vzdušně a ve předu je místa opravdu na rozdávání. Výborná je také posuvná zadní lavice, která umožňuje měnit velikost v kufru nebo lze úplně překlopit dopředu, čímž vzniká slušná ložná plocha. Vyzdvihnul bych také velké množství odkládacích prostor.
Kaplička s digitálními přístroji. Ze začátku věc, se kterou jsem si myslel, že se nesmířím, opak byl pravdou. Kaplička je natočena směrem k řidiči a koukáte na přístroje, které v kapličce vidíte minimálně 2m od sebe, tudíž při pohledu na ně nepřeostřujete zrak.
Podvozek. Na standardních 13" kolech nebyly jízdní vlastnosti v zatáčkách nijak oslňující, prostě takový lepší průměr, po přezutí na 15" bylo zlepšení markantní.
Nedostatky tohoto vozu:
Hluk při vyšších rychlostech.
Menší kufr, když lavice posunuta zcela vzad.
Na dálnici slabší dynamika (cca od 140 km/h)
Máme 3dv verzi a schází paměť původní polohy sedadel.