Zavřít recenzi

Toyota Yaris 1.0 VVT-i

“Velmi povedené autíčko”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: 998 ccm 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 120 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 11 let
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.0
Yarísek byl koupen jako xté auto do rodiny, kde nahradil Fiestu 1.8D, r.v. 1990. V té době se prodával pouze necelý rok a na českých silnicích zaplavených Feliciemi působil i díky své barvě jako docela exot. Má jen základní výbavu, která byla ale na tu dobu poměrně bohatá: palubní počítač, posilovač řízení, ABS, 1x airbag, rádio s funkcí trip (údaje o okamžité a dlouhodobé spotřebě), alarm.

Klady tohoto vozu:

Velmi vysoká spolehlivost.

Celkově nízké provozní náklady.

Velmi účinné brzdy, které neztrácí účinnost.

Mrštnost a obratnost ve městě.

Na rok výroby slušná bezpečnost.

Perketní motor, který na svůj obsah dává slušný výkon a s velmi lehkým autem nemá mnoho práce a spotřeba je i při hodně ostré jízdě po městě do 7l/100 km. Do 140 km/h má síly opravdu akorát, tudíž ani předjíždění nečiní žádné větší problémy. HTP takovýchto kvalit nedosáhlo dodnes...

Řazení, má poměrně krátké spřevodování a řadicí páka se pohybuje po krátkých a přesných drahách. Občas se sice stane, že nejde zařadit zpátečka ale to vyřeší vyšlápnutí spojky.

Určitě spotřeba, kdy ať jezdíte kdekoliv a jezdíte normálně, se nedostanete přes 6l/100km... Mimo město není problém při klidné jízdě dosáhnout i 4l/100 km. Ostrá jízda, ale tím skutečně myslím neustálé vytáčení do červeného si řekne o 7-7,5 l.

Výborně řešený interiér. Zvenku je Yaris opravdu drobátko, ale 4 lidi se svezou i celkem pohodlně. V pěti je už těsněji, ale dá se to. Celkově působí interiér velmi prostorně a vzdušně a ve předu je místa opravdu na rozdávání. Výborná je také posuvná zadní lavice, která umožňuje měnit velikost v kufru nebo lze úplně překlopit dopředu, čímž vzniká slušná ložná plocha. Vyzdvihnul bych také velké množství odkládacích prostor.

Kaplička s digitálními přístroji. Ze začátku věc, se kterou jsem si myslel, že se nesmířím, opak byl pravdou. Kaplička je natočena směrem k řidiči a koukáte na přístroje, které v kapličce vidíte minimálně 2m od sebe, tudíž při pohledu na ně nepřeostřujete zrak.

Podvozek. Na standardních 13" kolech nebyly jízdní vlastnosti v zatáčkách nijak oslňující, prostě takový lepší průměr, po přezutí na 15" bylo zlepšení markantní.

Nedostatky tohoto vozu:

Hluk při vyšších rychlostech.

Menší kufr, když lavice posunuta zcela vzad.

Na dálnici slabší dynamika (cca od 140 km/h)

Máme 3dv verzi a schází paměť původní polohy sedadel.

Závady a opravy na autě

Ne. Za celých 11 let provozu se na autě neřešily jiné věci než běžná údržba. Recenzi píšu jako takovou vzpomínku, protože vůz je v současné době na prodej a je dost možné, že v době uveřejnění recenze bude i prodán...
<
Přejít na standardní verzi stránky »