Zavřít recenzi

Škoda Fabia Combi 1.2 Elegance

“Na město a okolí určitě vhodný vůz”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1198 
  • Stav km při koupi: 2 km 
  • Stav km nyní: 108 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 let
  • Průměrná spotřeba: 6,4 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.6
Auto jsem kupoval nové na ježdění převážně po městě a okreskách a občas dovolená. S ohledem na ceny silnějších motorizací a způsob ježdění jsem vzal základ 1.2. S autem jezdím denně do práce a při ní popojíždím - většina jízd do 10km. V tomto režimu a na okreskách auto dostačuje. Pokud se člověk trochu hlídá a snaží se jet plynule a předvídat, není problém jet na okresce za 5 litrů. Samozřejmě, že ne při poskakování po městě, to pak bere 7,5, ale když tomu okouřím, tak i 9. Motor je dost citlivý na způsob jízdy. Několikrát jsem jel i Chorvatsko, Německo, Rakousko a Španělsko. Nad 90-100km/h už je to s dynamikou slabší, při 130 točí motor cca 4200 ot., dynamika úsměvná - je to spíš trápení, ale třeba špan.jsem jel se spotřebou 6,7, což myslím ujde. Dlouhobý průměr mám v létě 5,8-6,0 a v zimě kolem 7. Mám štěstí, že nestojím v zácpách a kolonách.
Auto je v nejvyšší výbavě. Super věc je tempomat, zvykl jsem si na něj a už bych auto bez něj nechtěl. Kvalita zpracování je dobrá, v autě stále nic nevrže a neklepe, ale výdrž některých věcí mě zklamala. Třeba chrom na řadičce se po ani ne 80tkm začal loupat. Třeba i zmíněné žárovky, ale to je problém i jiných aut. Problém je asi v žárovkách, které zdaleka nevydrží tolik, co H4. Čerstvě mám po STK, takže auto je sice vcelku ok, ale únava se již projevuje - silentbloky na přední nápravě už mají velké vůle (problém všech fabii), takže se chystám na výměnu - koupím ale již zesílené, kt.by měly vydržet déle. Zadní díl výfuku má zkorodovanou cca 1/3 vnějšího obalu. Brzdy i destičky jsou stále původní.
Občas se při jízdě na chvíli rosvítí nebo blikne kontrolka sklopení zadních sedadel, případně rosvítí kontrolka nízké hladiny chladící kapaliny, ale zcela bezdůvodně, protože obě záležitosti byly v pořádku a po znovu nastartování se již neobjeví - zřejmě horší kontakt.
Ani jednou jsem nezůstal s autem nikde stát, což považuji za důležité. Co jsem očekával, to i splnilo, takže jsem s vozem spokojený.
Závěrem si neodpustím poznámku k věčným šarvátkám mezi zastánci a odpůrci HTP. Samozřejmě, že motor není zdaleka dokonalý a má dost konstrukčních much (ale kdo o tom před mnoha lety, když byl motor nový, věděl?), ale byl primárně dělán pro městský a příměstský provoz, takže se pak nemůžou ostatní divit, když auto koupí do firmy, kde s ním lítají věčně spěchající obchoďáci, ale nejen oni, po dálnicích se spotřebou kolem 10 i více litrů. Kolega takové auto ve firmě dostal. Najezdil 80tkm ročně, většinou po dálnicích a plněn naložený, sám říkal tempomat 140,150 a spotřeba nad 10, ve 180tkm měnil motor..... Ale to už je o tom, že neuvažujou ti, kteří to auto na takový provoz kupujou.....

Závady a opravy na autě

Ano. Asi 4 měsíce po záruce při cca 57 tkm praskla kovová "spojka" mezi řemenem a kompresorem klimatizace. Bohužel se kompresor dělá jen jako celek, takže výměna kus za kus. Orig.stál cca 12 tis., neorig. byl jen nepatrně levnější. Ve škodovce rekl.nevyřešili, takže nakonec výměna za starší za 6 tis. Jinak za celou dobu pouze dolívání event. výměna provozních kapalin. Auto dost "žere" H7-ky, vyměnil jsem jich zatím 8, ale jinak naprosto v pohodě. A jednou bylo přepětí asi dost velké, protože se žárovka, resp. patice spekla i s konektorem, takže jsem musel vyměnit i dráty.
<
Přejít na standardní verzi stránky »