Zavřít recenzi

Renault Thalia LS ALIZE

“Splnil očekávání”
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 1,2 
  • Stav km při koupi: 7 km 
  • Stav km nyní: 27 850 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.0
Předem mě omluvte za pravopis jsem dysgrafik.

Na začátku roku 2008 jsem se rozhodoval jaké auto koupit přítelkyni, začínající řidičce. V té době užívala starší Peugeot 205 1,9 D v základní výbavě bez serva.
Chtěl jsem auto levné, praktické a slušně vybavené z rozumným benzinovým motorem.
Ve finále jsem se rozhodoval mezi Loganem 1,4 8V a THALII 1,2 16V.
Oslovil jsem několik prodejců ve dvou krajích, někteří ani neodpověděli na poptávkový mejl. Jiní mě na cenili jiné auto než jsem chtěl.
Snad ze zoufalství jsem oslovil AUTO AD v Kunovicích a jejich prodejce mě odpověděl několik minut po odeslání mejlu.
V nabídce vyzvedl Thalii a lehce pohaněl Logana.
Po několika hodinovém rozhodování nad nabídkou jsem tedy měl jasno.
Auto jsem objednal v následující konfiguraci:

-LS ALIZE
-1,2 16V
-ABS EBV
-dva přední pytle
-manuální klimatizace
-elektrická okna
-DO centrálu
-autorádio s MP3
-palubní počítač
-výškově stavitelné sedadlo řidiče a volant
-manuální stavění zrcátek
-béžová POIVRE metalíza
-DEFEND LOCK
-originální zástěrky
-velurové koberce
-gumová vana do kufru
-kompletní sada zimních kol na plechu
-povinná výbava

Za tuto kompletní sestavu jsem zaplatil 260 tis Kč.

Zdarma jsem nic nedostal a všechno bylo za základní ceny.
O něco zdarma ani o slevu mě nešlo.
Když beru v pekárně rohlíky, tak také slevu nečekám a nesmlouvám.

Auto bylo dodáno za týden, jelikož jsem vybíral s prodejcem z volných vozů v centrálním skladu.

Auto při předání prodejce důkladně všechno předvedl a provedl asi dvou kilometrovou zajížděcí jízdu na pumpu a zpět. Pokud bych měl zájem, tak byl ochoten absolvovat delší.

Vlastní hodnocení vozu:

Motor:
Motor o obsahu 1156 ccm o výkonu 55kw a 105NM se v 850kg těžkém autě jeví jako dost živý.
Při obsazení jedním až dvěma lidmi celkem slušná dynamika.
Při plném obsazení to vadne, ale v pořád se dá jakž takž plynule.
Když to srovnám s FABII 1,2 51 kw tak Fabia má živější rozjezd z místa a v cca 50km/hod se karta obrací ve prospěch Thalie.
Optimální rychlost je do cca 115km, pak obtěžuje hluk motoru a hučení vzduchu proudícího kolem auta.
Dlouhodobá spotřeba v letním období je 5,8 L v zimním 6,2 L.
Auto jezdí většinou ve dvou trasy dlouhé cca 10-15km, jen výjimečně delší. Asi osumkrát jelo auto trasu delší jak 300km.
Celoročně parkuje venku a jezdí po nekvalitních silnicích.
Vzhledem k tomu na co je auto určené jsme z motorem spokojeni.

Převodovka:
Pětikvalt z gumovým řazením. Je spřevodovaná do krátka. Což s 16V motorem nejde moc dohromady a hodila by se spíš k naftě.

Jízdní vlastnosti:
Podvozek krásně filtruje nerovnosti a je měký. Auto se dost naklání. V porovnání s Fabii jsou jízdní vlastnosti horší.
Auto by sneslo patnáctkové kola místo originálních čtrnáctkových.

Jízdní vlastnosti odpovídají ceně a určení auta.


Interier:
Interier je vyveden v levných tvrdých plastech které se dobře udržují. Kabina je díky zkosení boků celkem těsná. Sedadla menší, měká. Zadní jsou sklopná, ale nedělená. V porovnání s Fabii vyšší posaz a lepší výhled. Fábia má kvalitnější materiály.
Místa vzadu pro dva dospělé málo. Dlouhou cestu ve čtyřech dospělých bych asi s tímto autem absolvovat nechtěl.

Kufr:
Kufr o objemu 510L nemá ve své třídě konkurenci. Podělá i některá auta o třídu výš.
Jedná se o sedan, takže vstupní otvor je menší. Rezervu ukrytou v prohlubni kufru ocením. Je pořád čistá a navíc se kní vleze spousta menších věcí co by jinak létali po kufru.
Sklápění zadních sedadel nemá smyl, vznikne totiž jen malý otvor který kazí výztuha karoserie.

Ostatní:
Zhruba od 5tis km občas zavrže palubní deska v levém rohu.
Za celou dobu nebylo potřeba dolévat olej.
Jednou za rok výměna oleje a celková kontrola auta ve značkovém servisu u prodejce.
Perfektní přístup a dost dobrá cena.
Jinak není s autem žádný problém a pouze tankujem a doléváme ostřikovače.
Auta si přítelkyně hledí, takže interier je jak nový a nebylo potřeba zatím měnit ani brzdové destičky a peumatiky.

Závěrem bych chtěl dodat, že vím že jsou mnohem lepší auta.
Sám vlastním již několikáté nové auto které stálo několikanásobně víc tato THALIA. Zatím jsem na osobních (převážně silných naftových) autech najel cca 580 tis km a zhruba 100 tis km na autech nákladních.
Myslím že jako praktické levné auto pro začínající rodinu, důchodce, případně jako druhé auto rodiny pro ty co si na nic nehrají je THALIA ideální volba.

V současné době má přítelkyně objednaný Renault FLUENCE 1,6 16V, protože čekáme mimino a chce něco prostornějšího a bezpečnějšího.

To co jsme od THALIE čekali, to splnila......




Závady a opravy na autě

Žádné.
<
Přejít na standardní verzi stránky »