Zavřít recenzi

Renault Thalia 2

“opravdu dobrý, levný stroj, dobře vyrobený”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2010 
  • Typ motoru: 1.2 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 8 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.0
Tato recenze je urcena potenciálním zájemcům o koupi, hledající ekonomickou stránku diskuse, nikoli fanouškům aut, kteří hodnotí auta alespoň částečnšě emocionálně.
Před rokem jsme se stehovali do Francie a potřebovali jsme koupit 2 dopravní prostředky. Původne jsme chtěli jedno auto a velký scooter, ale nakonec jsme přeci jen zvolili 2 auta.
Základní parametry byly 3.
1. Spolehlivost. Nedokázal jsem si představit, že místo do práce budu chodit po servisech.
2. Cena. Už mi není 20 a mám rodinu, takže větší hodnotou je doprava z místa A do místa B než ladění výfuku.
3. Výbava - nerad v autě cvičím se švihadlama a strkám klíče do zámku. Klimatizaci na jihu Francie docela ocení každý.
Koupili jsme Otavii I Tour Trumf s balíčkem, domontovali central a parkovací senzory, cena kolem 330 tisíc. Ale je to TDI a o dost větší auto, také mnohem robustnější. Používáme ho na cesty s rodinou a věděl jsem, že je to zaručená spolehlivost.
Thalii jsme zvolili jako druhé auto do rodiny. Očekával jsem neco na úrovni žigulíka, ale v plné výbavě vypadala lákavě. Navíc servis renault ve Francii by neměl být problém.
První překvapení pro mě byla konstrukční koncepčnost. Auto na mě dělá dojem, že ho dali nakreslit někomu kdo je mladý a měl na něm ukázat, že něco dokáže. Auto se ovládá příjemně, jde "na ruku", neprudí vás, tak jako to dobře umí třeba ta nová laguna, se kterou jsem jezdil předtím. Interier neni velky ale pohodlný pro 2 dospelé a 2 deti. Ani pro 4 dospělé to není noční můra, ale druhé auto člověk potřebuje človek většínou jen pro sebe. Motorový prostor je přehledný, na pohled moderní, kvalita komponentů srovnatelná s jakýmkoli jiným dobrým standardem.
Jizdní vlastnosti mi trochu připoměli toho zmiňovaného žigulíka, po dlouhé dobe jsem si stahnul okénko a položil loket do okna, aniž bych si u toho vykloubil loket. Motor běží pěkně, řekl bych že na tak lehké auto stačí. Dobrý prostor je pro nohy, netluču se koleny o stření sloupek. Pozoruji značnou výhodu, auto dobře přeskakuje zpomalovací hrby, takže do Francie OK. Druhá "výhoda" je, že s Thalii ve Francii vzbuzuji stejnou pozornost jako Ferari Enzo. Thalia se ve Francii neprodává a proto za autem s kosočtvercem ve znaku se každý otočí. Když jezdím po dálnici, nejezdím víc než 140, motor dokáže ji víc, ale bojím se strážmistra Crucheta (čti kryšota). Ve vyšších rychlostech je to stejně nestabilní auto, ale pořád méně nestabilní pocit než s Lagunou Combi. Další důvod přoč nejezdím rychle je, že nevěřím pevnosti karoserie. Řekl bych, že Smart na tom bude možná lépe. Nikde jsem neviděl kolik ***** hvězdiček auto má. Asi bylo lepší se nechlubit.
Tedy shrnu-li to cena pod 230 tisíc v opravdu plné výbavě (klima, centrál, okna, rádio, počítač, ABS, airbagy, atd.) navíc dobré financování. První rok žádné problémy, spotřeba kolem 7 litrů. Příjemné svezení bez rušivých vlivů, žádné klechtání, mlaskání, dobře řadí, dobře brzdí a někdy zapomenu, že jsem v tak malém autě. V porovnání s jinou dobrou koupí, což byla ta zmíněná Octavia I Combi TDI to není výrazná prohra. Když zvážím životnost obou aut, vyslím, že lepší koupě je ta Octavia, ale pokud vám 100 tisíc chybí, tak Thalia je dobrý stroj, alespoň podle mých dosavadních zkušeností.










Závady a opravy na autě

Drobnou poruchu auto jiz melo. Centrální zamykání funguje dobře přes dálkový ovládač v klíči ale pokud chtete zamknout auto klíčem v zámku, senzor, který detekuje otočení klíčem nefunguje, takže bez druhým klíčem, který dálkové ovládání nemá, jde auto zamknout jen s nejvetšími obtížemi.
<
Přejít na standardní verzi stránky »