Zavřít recenzi

Mazda 3 1.6, 77 kW

“Mazda 3 posloužila i když se do ní muselo za rok vrazit dost peněz, ale o japonských autech jsem měl trochu jinou představu.”
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 1.6, 16V 
  • Stav km při koupi: 57 000 km 
  • Stav km nyní: 78 100 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 14 měs.
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

1
 
Hodnocení celkem 4.0
Auto jsem koupil minulý rok na jaře, líbil se mi jeho vzhled a přítelkyni též, cena byla taky zajímavá a svezení se nám taky líbilo. Rozhodli jsme se pro Mazku kvůli dobré pověsti o spolehlivosti japonských aut. Bohužel to byla jen pověst. Prvotní dojmy z auta byly velmi dobré. Nechali jsme udělat servisní prohlídku, auto dát do kupy a v létě vyrazili na dovolenou do Itálie. Ještě se vyměnily žárovky, protože vypadaly jako by byly původní. Prostornost nebyla špatná, ale v autě bylo méně místa než by se mohlo zdát. 1.6l motor se 77kW patří mezi ty slabší a byl hlučnější, ale s tím se počítalo už při koupi. Podvozek se mi jevil jako výborný, jízdní vlastnosti dobré, ale časem musel být volant na rovině mírně vpravo. Koroze se objevila jen na kapotě kvůli dírám v laku od kamínků a na 5. dveřích
Na dovolené nás bohužel auto dost vypeklo. Při noční jízdě po dálnici se přišlo na to, že potkávací světla mizerně svítí i když byly nové žárovky. Muselo se jet pomaleji a bylo to za trest. Potom jsem přišel při velmi podrobném zkoumání na ty praskliny v plastu a divné zbarvení čoček - viz. odstavec poruchy. Třetí den na dovolené přestala fungovat klimatizace, takže se jezdilo jako v sauně s otevřenými okny. Při návratu domů se měnily celé světla a opravila klimatizace - viz. poruchy. Potom bylo nějakou dobu vše OK, ale zklamala nás spotřeba benzínu - 9l/100km je na 1.6 motor s výkonem jen 77kW dost. V zimě se objevil smrad spáleniny z ventilace. Přítelkyni to dost vyděsilo a musela zastavit na dálnici - myslela že něco hoří. Nikdo nakonec nemohl přijít na to, čím to je. Po zimě začal být motor ještě hlučnější a na volnoběh se objevily vibrace. Už jsme byli rozhodnutí auto dát kvůli spotřebě pryč, ale měl jsem jet na nějakou dobu do Německa a tak se na rady servisu vyměnil olej a svíčky a napřed se zdálo, že to pomohlo. Později se ale problém objevil znovu a možná ještě ve větší míře protože začaly rezonovat i plasty v interiéru. V servisu říkali, že vědí čím to může být a nabízeli, že to dají do kupy, ale my už jsme věděli že auto se bude prodávat. V hodně servisech neměli s Mazdou 3 zkušenosti, nějakou dobu trvalo, než jsme našli dobrý servis, který věděl co a jak. Také trvalo dlouho čekání na ND a byly docela drahé.

Závady a opravy na autě

2 měsíce po zakoupení přestala fungovat klimatizace kvůli úniku chladiva, znovu naplněno v servisu + výměna nějakých těsnění.
I na rovině musel být volant mírně natočený doprava - úprava geometrie to nevyřešila.
Výměna světel - špatně svítily, časté praskání žárovek, drobné mikroprasklinky v krycím plastu světla rozptylovaly světlo z čočky, při demontáži se zjistilo, že čočky byly zevnitř pokryté připečenou vrstvou prachu.
V zimě při teplotách pod nulou občas smrad spáleniny z průduchů topení - byl jsem v 4 servisech - nikdo nepřišel na příčinu.
V zimě začaly vibrace motoru na volnoběh - po výměně oleje a svíček asi 2000 km OK, potom znovu.
Při určitých otáčkách motoru drnčení různých plastů v interiéru - možná ale souvisí s předchozí poruchou.
<
Přejít na standardní verzi stránky »