Rover 75 CDT Tourer 85kW
“Auto s duší pro lidí s duší”
- Rok výroby: 2003
- Typ motoru: BMW M47R 2,0L Common Ra
- Stav km při koupi: 122 500 km
- Stav km nyní: 153 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
1 rok
- Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Přes výše popsané nedostatky je Rover 75 vůz, které je snadno milovat. Je to krasavec s nejhezčím interiérem, který znám. Jízda je klidná a pohodlná, brzdy jsou dobré a spotřeba se u mého auta pohybuje okolo 6,5 litru na 100 km. Spotřeba se dále zlepšila po odpojení EGR-ventilu a rozšíření sacího potrubí. Pokud EGR ventil nechcete odpojit, je potřeba ho pravidelně čistit. Sací potrubí je poddimenzované a brzdí výkon motoru - dle doporučení na fórech jsem ustřihl jeho přední část a rozdíl je znát. Úprava trvá 10 minut a stojí za to. Více tipů tohoto typu najdete na stránkách www.tuning-diesels.com
Zkrátka: auto s duší pro lidí s duší. Pokud rozhodujete jenom hlavou, nekupujte si ho. Pokud Vám už padlo do oka, nezklame Vás.
Závady a opravy na autě
Hlavní válec spojky (výměna cca 7500Kč)
Váha vzduchu: auto jede, ale na plyn reaguje velmi pomalu a netáhne. Originál Bosch stojí skoro 6000Kč, ale dobrým řešením je také krabička Synergy 2 od www.tuning-diesels.com, která umí kompenzovat za horší váhu vzduchu. V kombinaci s touto krabičkou můžete použit váhu vzduchu od značky Pierburg (typ 7.22684.07.0), která Vám vyjde asi na 2500Kč. Její životnost by měla být lepší než originál Bosch.
Dále auto má nešťastné vyřešené odvodnění z prostoru pod stěrači, kde se mimo jiné nachází také elektronická řídicí jednotka motoru. Odvodňovací kanálky s rychle ucpou listím a pokud nebudete dávat pozor, můžete snadno utopit řídicí jednotku, anebo můžete přes větrací kanály dostat vodu do kabiny. Doporučuji ostřihnout zúžené konce gumového odvodňovacího potrubí, aby se tak rychle neucpaly. Vice informací najdete na adrese: http://www.ephestione.it/clean-middle-drain-hole-rover-75-ecu-flooding/
Čepy přední nápravy nelze měnit samostatně; je potřeba měnit celé spodní rameno, do kterého je čep nalisovaný. Tento celek stojí asi 7500Kč