Zavřít recenzi

Škoda Fabia 1,2 HTP 40 kW

“Na ježdění do práce super!”
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 1,2 
  • Stav km při koupi: 19 000 km 
  • Stav km nyní: 48 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.4
Toto auto vzbuzuje emoce. Ač jsem původně chtěl 1,4 16V, tak se mi do ruky dostala velmi zachovalá fabie od známých s 19 000km. Koupil jsem ji a přestože jsem měl ze 40 kW strach, ukázalo se to jako zbytečné. Člověk si musí ujasnit co od vozu chce. Jestli chce auto na závodění, ukazování se a machrování, nebo úsporné a spolehlivé přibližovadlo na nákupy, do práce, které zvládne 2x za rok dovolenou. Pokud to druhé, tak fabie HTP je správná volba. Co se týče jízdních vlastností, tak jsou do 100 km/h velmi dobré. V městkém provozu je auto velmi pružné. Troufám si říct, že nechá za sebou i oktávky v dehtu. S rostoucí rychlostí však síla slábne.Takže do 50 km/h je to drak trhající asfalt, od 50 km/h do 100km/h je to slušně jedoucí auto, normálním lidem zcela postačující. Pokud však jezdíte často po dálnících, asi by stálo zauvažovat po něčem trochu jiném. Auto sice drží 130-140 km/h, ale v momentě kdy se musíte zařadit za kamion, špatně se pak vjíždí do levého pruhu. Dynamika vozu nad 100 km/h chybí. Maximálka je na rovině 162 km/h tacho, takže někde lehce přes 150 reál, a z kopce jsem jel i 170 a auto dál zrychlovalo. Tyto rychlosti už ale motoru škodí. Motor se dobře cítí někde kolem 100 - 110 km/h kdy točí na pětku 3000-3200 otáček. Ještě i 130 je poměrně snesitelných. Rychlejší jízda už ale opravdu nemá smysl. Je potřeba si ale uvědomit, že auto není děláno na dálnice. Auto je děláno na ježdění po okreskách, do práce, na nákup apod. A na toto se výborně hodí. Pokud člověk jezdí ohleduplně, dá se jezdit za 5l/100km. Můj rekord je dokonce lehce pod 5. (800 km bez tankování a ještě v nádrži zbylo) Standardně však okolo 5,5l / 100km. Na dálnici při 130 to ale roste až k 7,5, někdy i 8 litrům. Ale jak říkám, kdo chce na dálnice, nechť si koupí Tédéí. Dále je třeba říct, že auto je ideální tak pro dva lidí, protože moc místa v něm není. Nicméně auto je velmi spolehlivé a jsem s ním velice spokojený. Koupě nelituji a doufám že mi bude jezdit ještě hodně roků.

Závady a opravy na autě

30 000 km výměna bezpečnostního pásu, který se přestal navíjet ( 2 500 Kč )

45 000 km výměna předního ložiska (2 500 Kč)
<
Přejít na standardní verzi stránky »