Zavřít recenzi

Opel Omega C20NE

“auto napadené tunerem”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1989 
  • Typ motoru: 2000 
  • Stav km při koupi: 190 000 km 
  • Stav km nyní: 210 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.6
Auto bylo koupeno jako cvičné vozidlo pro potomka, který si dělal řidičák, aby nezačínal kariéru s dvěstě koňovým třílitrem se zadním náhonem. Jel jsem původně pro kola a nakonec jsem si kvůli neodolatelně nízké ceně přibral k pneumatikám i celé auto. Auto bylo zanedbané a napadené tunerem, ale mělo mimořádně pěknou nezkorodovanou karosérii. Výbava byla úplný holobit a nemělo ani ABS. První opravou byla hned po koupi skládačka s díly z havarovaného vraku, tj, náhrada tunerské dunící nerez trubky normálním výfukem, výměna tekoucí nádrže a namontování polohovací sedačky řidiče a dělené zadní sedačky s opěrkami hlavy, plus dvojnásobná výměna oleje místo toho černého humusu, který téměř nechtěl vytéct z motoru. Pak následovala výměna rozvodů, vodní pumpy, řemenů a čepů s ložiskem kardanu v servisu. Auto se přehřívalo, ale stačílo vymontovat chladič a vypláchnout z něj rez zahradní hadicí. No a taky samozřejmě odtuňovací operace v interiéru (dráčky potahy, koženkou opletený volant). Bohužel se mi nepodařilo odstranit neodborné zásahy do elektroinstalace, takže autu chybí palivové relé a má jiné nedfinované změny v instalaci, takže hůře startuje. Ale mi co jsme začínali na trabantech, si už nějak poradíme. Tekoucí střešní neoriginální okno vyřešilo máznutí těsnění tukem a jeho nepoužívání, protože sednout si ráno do mokrého není nic příjemného. Auto bylo líné, ale plný plyn a vytáčení do otáček ho probudilo k původnímu životu. Po rozpadu třílitra se z něj stalo hlavní rodinné auto, takže do něj přišel i řízený nasávaný plyn a vyrazilo dokonce i několikrát k moři:-). Troufl jsem si i na vlastní tuning a nahradil jsem obyčejný tachometr verzí s otáčkoměrem koupeným na aukru, bohužel tomu brzy odešlo počítadlo kilometrů, takže už nikdo nezjistí, kolik to auto u nás za 3 roky skutečně najezdilo. Ale je to každodenní hrkač do práce. Po venku to umí jezdit svižně za 9 a ve městě za 12 litru LPG. Motor C20NE je asi opravdu nejodolnější opel motor vůbec, dokonce mu prý nevadí ani přetržení rozvodového řemene. Jízda s ním je velmi příjemná a i po 20 letech vytáhne maximálku dle techničáku. Nicméně to bohužel vypadá, že i tuto babičku už dostihla koroze a oprava prahů už se opravdu nevyplatí, takže na podzim už další STK absolvovat nebude. Ale už nikdy si nekoupím auto po tuzerovi, přes veškerou snahu se mi nepodařilo uvést auto do úplně sériového stavu a to se mi podařilo i flexkou odstranit pomocné pružiny na zadních tlumičích. Nicméně zachovalá omega s touto motorizací je úžasné auto.

Závady a opravy na autě

Ano a spoustu
prokorodovaná nádrž
ložisko kardanu
čepy
komplet výfuk
startér
diferenciál
generálka brzd a vedení
zatýkající neoriginál střesní okno
radiátor topení
<
Přejít na standardní verzi stránky »