Hodnocení a zkušenosti s autem
Stav při koupi - výbava
-----------------------------
Pro rodinu se 2 puberťáky a 2 mrňaty a s jedním v očekávání jsem dlouho vybíral mezi všemi možnými 7mi místnými MPV, četl recenze, dělal si srovnávací tabulky, ptal se, okukoval bazary, lítal po internetu, tiskl si přehledy a měl pocit, že mi uniká jedno auto za druhým. Poměr cena, užitkové vlastnosti a to, co by nevadilo ani mojí manželce, se zdálo jako neřešitelný problém (vč. barvy auta).
Volba, vcelku náhodná, padla na bílý P 806 2.0 HDI z r.2000.
byl čerstvě v bazaru za 70tis., jezdil s ním majitel penzionu, taky s dětmi. (potkal jsem je po roce v novém Espace).
Nebyly funkční airbagy- nejsou dodnes - levé zrcátko, hodiny, zámek zadních dveří, prasklý držák nárazníku (slíbili vyměnit , ale "vyměkl" jsem z jejich vytáček - asi věděli, na kolik by to ppřišlo).
Ale zaujal mne prostorný a zachovalý interiér šedé barvy, vcelku zachovalý lak, a i to že budeme mít skutečně plnophodnotné 7místné auto (z tohoto důvodu jsem nechtěl Zafiru, která se mi ale líbila), bílá barva nevadila, gumové koberce, schránky v kufru, jednoduchost výměny sedaček i variabilita, dobré nastupování i výhled, průduchy klimatizace v předních dveřích, posuvné levé i pravé zadní dveře, vyklápění pátých dveří nahoru, výborný přístup do kufru, vzadu zásobník na přehravač kazet i zásuvka na zapalovač,komplet funkční osvětlení celého vnitřku vozu, široká kola, stavěcí volant, rezerva dole pod kufrem, zatmavená skla a další ). Nikdy jsem tento typ zblízka neviděl a přesto, že jsem měl mírně averzi k autům z Francie, jsme do toho šli.
Opravy a údržba
----------------------
Po roce se měnil vadný snímač rychlosti vzduchu u turba; mrzí mne, že jsem na tu diagnostiku nezajel dříve. Oprava za 3,8 tis. v autorizovaném servisu Peugeot včetně diagnostiky. Dobrá zkušenost!
Museli jsem koupit nové gumy letní i zimní včetně náhradních disků. (20tis.)
Už jsem dvakrát měnil olej a filtry - ihned po nákupu a teď po 10tis km. (1,2 tis.)
Měnil jsem také zadní tlumiče - levý tekl. Ale byl ještě originální!! S tím jsem měnil přední poloosy obě - kvůli vůli v řízení ("ustřeloval" mi předek). Opravovali mi i uchycení předního nárazníku - měl prasklý ten plastový spodní držák a nový se mi nechce zatím kupovat. Oprava jářku okolo 13 tis..
Poté jsem si musel nechat udělat ještě geometrii - za ten rok už podruhé, ale je to v "lati". Celkem dalších 2,5 tis..
Pokud budou finance, chci měnit ještě obě zrcátka, minimálně pravé - nejde už ovládat.
Taky jsem si vzpomněl: v bazaru mi dali oba klíčky - byly u sebe. Po koupi jsme klíčky oddělily - bohužel se zjistilo, že jeden z nich má vadný čip - což se zjistit nedalo, pokud byly spolu :-(...také zkušenost. Nový by stál prý 1800,-, zámečník mi vyměnil a přečipoval nový čip - za 600,-.
Interiér
---------
Nedomyšlené je nastupování na zadní dvě sedadla a také prostor, který zbyde, pokud máte 7 sedadel, je jen asi 30 cm. Trochu to kompenzuje vybrání zadních dveří.
Co mi vadí - hluk okolo oken - nevím zda to vyřeší výměna těsnění - zdá se být v pořádku.
Po roce a čtvrt si nemohu vynachválit pohodlné sedačky - jak v obýváku. Jen manželka nezvládá sedačku vyndat a odnést, pravda není to peříčko a ve sklepě zabírají místo.
Prostřední sedačka ve druhé řadě je bez pásu přes hruď, jen přes břicho, takže se tam nedá dát mimino v sedačce. Tedy aspoň nevím jak. A je tady o dost užší než ty krajní, takže se tam vlastně dětská autosedačka ani nevejde - na rozdíl jiných.
Výška stropu nad hlavou - dostačující, mám 186 a ještě je tam místo - i při zvednuté sedačce.
Sedadlo řidiče jde upravit dopředu i nahoru.
Jako trochu nevhodně mi přijde umístěná ruční brzda (po levé ruce řidiče vedle sedačky) - stalo se mi, že jsem si auto při vystupování odbrzdil.
Do kufru se mi vešlo moje kolo, dvě kola dětí i golfky, a ještě bylo místo na nákup a batohy.
Ze všech srovnatelných MPV se mi zdá P806 jako největší.
Spotřeba
------------
Dlouhodá 8 l/100km. V zimě za 9 l. Po městě v zimě i 9,5 l. Po opravě čidla turba klesla spotřeba na 7,5 l. Ale jezdím hodně po městě.
Snažím se jezdit bez zadních sedaček pokud je nepotřebuji, nemám na střeše nosič, hustím pravidelně pneu.
Jízda
-------
Nikdy jsem neměl diesel, i když jsem s ním občas jezdil. Je to nezvyk při přechodu z benzínu. Ale dá se to, chvilku to trvá.
S ohledem na stáří jsem to nikdy nechtěl moc honit. Nicméně mi to nedalo - na dálnici po cestě do Brna jsme se zastavil u 165 km/hod a ač by to ještě šlo, sundal jsem nohu z plynu.
Hned zpočátku se mi zdálo, že netáhne a že nástup turba se děje pozdě. Po opravě je to v pořádku. U dvojky nastupuje na můj vkus docela brzo, jak je již tady v recenzích psáno, 3 a 4 jsou tahouni, zvláště 3 s turbem má neuvěřitelný rozsah i sílu.
Zvládne i svižnější jízdu, už se nebojím předjíždět. Je to ale takový koráb, klidná síla :-).
Nadšená je nyní i manželka. A o to tady jde :-).