Zavřít recenzi

Fiat Marea Weekend

“Starší klasika”
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: 1,9 JTD 
  • Stav km při koupi: 163 000 km 
  • Stav km nyní: 165 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.8
Auto jsem zvolil téměř omylem. Po předchozím voze, se kterým sem byl OPRAVDU spokojen (až na spotřebu) jsem potřeboval někam uložit kočárek a rodinku.

Peněz není nikdy dost a tak volba padla na itala, protože s fiaty má rodina bohaté zkušennosti. Volba padla na Stilo v kombajnu. Nu což začalo hledání a pátrání po slušném kousku. Pak jsem se setkal s dvorní servicemanem se specializací na fiaty a bylo mi řečeno jestli chci k nim jezdit měsíc co měsíc tak si Stilo mám pořídit. Problem je v elektrice, kterou má na svědomí firma tuším fi. Bosch a "Prej je to sabotáž na firmu Fiat :))".

Na doporučení jsem zvolil Mareu Weekend v sazometové verzi 1,9 JTD 105 koní. Toto auto je ostřílený harcovník s bohatou minulostí a docela vychytanýma problémama. Připadá mi jako italský lidový vůz, něco jako u nás šáde oktáfka.
Po usilovném hledaní jsem vytipoval pár kousků a jelo se. Na první dobrou jsem koupil! (Nejsem ucho a aut jsem již pořizoval opravdu hodně!). Wágen byl po rakušandě první majitelce, se serviskou poctivě vypisovanou a razítkovanou. Všechny klíče (3) + code karta. Mařena měla natočeno kolem 163 000 což odpovídalo vzhledu i stavu. Pravda rok 2000 není z nejmladších ale co už. Tak penízky na stůl a šup s kočárem domů.

Nebudu nic nalhávat na každém ojetém autě (mnohdy i novém) se neco vykur.... Začalo to spojkou. Ta byla původní a potřebovala již vyměnit. Tak sem nechal vyměnit komplet! spojku +/- 10 000,-. Sedačka u řidiče byla hodně špatná. Po jejím vytažení jsem se smál dobrých 10 minut. Byla svařena na 9-ti místech a i na těch, které svár nepotřebovaly. Sehnat něco na fiata u nás není problem. Komplet všechny 4 sedáky před rokem čalouněny za tisíc korun českých (podotýkám že po známosti, jinak sedák u řidiče s pytlem do 1000,-). Oprava nefunkční klimy + výměna filtru (a to byl humus) 1600,-.
Příští týden jdu vyměnit zadní uložení ramene, protože zadní koleso má sklon jak přeložená "razdvatrojka", což spolkne +/- 2000,-.
Pak ještě deskové brzdičky a měl by být pokoj. Rozvody byly zaneseny v servisce a po kontrole sedí a nějaký čas vydrží, stejně jako olej.

Při koupi ojetého auta je opravdu! dobré počítat s opravou, která něco peněz sežere.

Závady a opravy na autě

Pár neduhů se našlo.
- Nefunkční klima
- Prasklá řidičova sedačka
- Téměř mrtvá spojka
- Závěs zadního kola
<
Přejít na standardní verzi stránky »