Zavřít recenzi

Volvo S60 2.4D

“S60 nabízí všechny výhody i nevýhody Volva, výhody si užijete a nevýhody odpustíte, protože je to VOLVO.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: 2401 
  • Stav km při koupi: 215 000 km 
  • Stav km nyní: 280 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.2
S vozem jsem celkově velmi spokojen. Celkově díky své robustnosti nabízí příjemný pocit bezpečí a komfortu. Jízda je velmi pohodlná i na velkou vzdálenost. Situace na zadních sedadlech je bohužel mizerná. Svažující se střecha, která připomíná kupé v tomto ohledu také moc nepomůže. Nakládání resp. vykládání z kufru tomu celému nasazuje korunu. Máte-li plně naložený kufr, tak při vykládání posledních kusů, stojíte rozkročení, zalomení v pase s horní polovinou těla v zavazadelníku. Nicméně objem kufru není špatný a pojme relativně slušný náklad, na to, že se jedná o sedan šmrnclý kupé. Zkrátka design na úkor praktičnosti. Osobně mi velmi vyhovuje i motorizace - diesel 96kw. Dynamika vozu nikterak neoslní nicméně nabízí dostatek výkonu v celém spektru otáček s velmi příznivou spotřebou - dlouhodobý průměr 6 litrů. Dle mě by se autu hodil šestý rychlostní stupeň, při jízdě na dálnici rychlostí 150 a více budete mít pocit, že tam prostě chybí, motor točí přes 3000 ot./min. Nicméně, časem si prostě zvyknete. Pětiválec má velmi charismatický sytý zvukový projev. Doposud jsem v motoru měnil pouze dvě žhavicí svíčky - na spolehlivost si nemůžu stěžovat. Vzhledem k vysokému nájezdu bez investic nutno časem počítat s výměnou spojky a dvojhmotnostního setrvačníku - cca 25k. Naftu tankuju zásadně u renomovaných čerpacích stanic, poněvadž common rail je na kvalitu nafty velmi citlivý a hrozí zanesení a následná výměna vstřikovačů. Na servisní prohlídku jezdím každých 15tkm do neautorizovaného servisu a pravidelně tam nechám cca 6000 kč - výměna filtrů a provozních kapalin plus sem tam nějaká drobnost.
Pokud nejste chalupář nebo kočovník, který má potřebu mít auto neustále něčím narvané a pořád něco někam transportovat, oceníte robustní, silné, pohodlné a bezpečné auto a jste připraveni za tyto vlastnosti trochu připlatit, pak nebudete zklamaní.

Závady a opravy na autě

Doposud jsem se s žádnou závažnou poruchou nesetkal. Snad jako jediné z této kategorie je velmi hlučný běh větráku v klimatizaci při nastavení na vyšší intenzitu foukání. Originál větráček stojí tuším 12 tisíc, takže, žádná levná záležitost.
Při 230tkm jsem měnil komplet přední nápravu, která byla téměř na hranici životnosti. Tlumiče, ramena, stabilizační tyč atd., celkové náklady i s prací 40k plus horní silentblok motoru 2000 kč.
<
Přejít na standardní verzi stránky »