Zavřít recenzi

Citroën C4 1,6 HDI 80kW 5dv.

“Vyjímečný pro nenáročné.”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1,6 HDI 
  • Stav km při koupi: 80 000 km 
  • Stav km nyní: 90 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 12 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.0
Moje zkušenosti jsou skrze pozitivní a vzhledově se mi auto líbí. V interiéru je nepřehlédnutelný volant s pevným středem i ohromná kaplička s ukazateli rychlosti uprostřed palubní desky, na obojí se dá velice rychle zvyknout. Jen vzbuzují pozornost a úsměvné dotazy neznalých pasažérů , Pohodlí a prostor je při mých 175cm dostatečné, auto má pohodlné sedačky , škoda jen s velmi měkkými kraji a tudíž s minimální bočním vedením.
Jízdní vlastnosti jsou silně závislé na stavu vozovky, na kvalitní silnici jsou vynikající,i co se týká průjezdů zatáček. Co se týká velice špatného povrchu vozovky je to, úplně jiný zážitek, svižnějším průjezdem zatáčky se auto odmění pokaždé jiným a těžko předvídatelným zhoupnutím i když na bezpečnosti to neubírá, prostě pevná vlečená zadní náprava má své slabiny. Občas se slušnou ránou od zadu ozývají příčné nerovnosti, vysvětlitelné je, že se zimními pneumatikami se projevuje mnohem více něž s letními .
Co se týká motoru, moje 1,6HDI s 80kW je pro mě naprosto vyhovují, tento motor má velice slušný zátah od 1700 ot/min, kultivovaný průběh kroutícího momentu i minimální turbo efekt, není stavěný na závodění, ale dokáže táhnout a jet velice svižně. Dlouhodobá sledovaná spotřeba 5,7l/100km (pečlivě sledováno cca 8tkm) je taky naprosto akceptovatelná, když uvážím drtivý provoz zejména město a okolí.
Tento motor využívá výdobytky naší doby, techniku přímého vstřikování typ. common-rail, variabilní turbodmychadlo, dvouhmotový setrvačník, filtr pevných částic FAP
A markantní je , ne jen tohoto motoru, dodržovat veškeré provozní údržby a prevenci.
a) Toto variabilní turbodmychadlo je mazáno olejovým potrubím , kde v prvním „holenrdu“ je „šikovné“ sítko, které se při nedodržení intervalů výměn oleje odmění zanesením a přicpání přívodu oleje do TBD, a pak už je to jednoduché..a končí to hledáním repasovaných turbodmychadel. Osobně jsem sítko odstranil, což nechávám na uvážení každého, obligátně nedoporučuji, ale mě během 10tkm po odstranění žádný problém nenastal.
Osobně také nevěřím na long life oleje a doporučuji dodržet i méně , něž předepsané intervaly, v tomto případě max.15tkm a každých 100tkm shodit a vyčistit sítko a vanu od karbonu.
b) tento motor je háklivý i na používanou naftu, neváhám požívat aditiva, kvalitní palivové filtry, kvalitní naftu
c) dvouhmotový setrvačník také má svá pravidla jak se k němu chovat, což mnozí neznají
d) co se týká FAP, nemám žádné potíže
Rozepsal jsem se jen z toho důvodů, že během mého provozu motor ani jednou neškytnul, nebo zazlobil.

Co je smutná věc, a to je 5-ti stupňová manuální převodovka, je „gumová“, „nepřesná“ , dlouhé dráhy. Za rok provozu jsem si pořád nezvykl. Doporučená je 6-ti stupňovou manuální, prý je úplně z jiného těsta, osobně jsem však neměl ji čest vyzkoušet.
Auto klidně doporučím komukoliv, kdo hledá něco jiného. Pro mě je vyhovující až na malichernosti viz. Závady,
které přikládám. Spoustu těchto el. závad také přikládám již slabé baterii,výměna ukáže.

Závady a opravy na autě

projevené poruchy během 10tkm
nefunkční stahování okna řidiče,
nefunkční palubní počítač, nezobrazuje spotřeby,
problematické dálkové ovládání otevírání dveří,
jemné vibrace volantu při 130km/h,
úniky oleje zpod víka motoru
<
Přejít na standardní verzi stránky »