Zavřít recenzi

Hyundai i30 1.4 CVVT

“Spokojenost.”
  • Rok výroby: 2010 
  • Typ motoru: 1396 
  • Stav km při koupi: 5 km 
  • Stav km nyní: 19 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 8.0
Cenově dostupné, vybavené a na svoji třídu i úsporné a celkem prostorné přibližovadlo pro klidnější řidiče - jezdící převážně po okreskách (s trochou rezervy na předjíždění - při 3-4 stupni). Poměrně povedený design, tedy v porovnání s ostatními Korejci. Dvojče Ceedu, se kterým má společný žilinský motor. Made in Nošovice, takže se před koupí trochu zamyslete, možná i pomodlete, aby zrovna váš model z této supermoderní továrny 3. tisíciletí nezfušovali vykořisťovaní otroci korejských pánů.

Jízdní vlastnosti: I30 (1.4) plně postačuje na běžnou předpisovou jízdu, má celkem slušné zrychlení (není zrovna závodnička), max. rychlost kolem 200 km/h (tachometr trochu "přidává"). Od cca 125 km/h se však stává hlučným žroutem, na dálnice lepší volit naftu. Ideální otáčky motoru odpozorované kolem 3100 ot/min., motor táhne od 1400 ot/min. do asi 5500 ot/min., pak je to už zbytečné trápení, rychleji to nepojede, přeřadit - pokud je kam (ale tu dvoustovku uplatní beztak jen nervózní pubescent nebo tlusťoch z Autosalonu v TV).

Spotřeba po zaježdění motoru (cca 10 tkm) kolem 6,5 l (výrobce udává při "laboratorních" podmínkách 6,1 l, což kupodivu přesně souhlasí při delších jízdách po okreskách), prvních 5000 km polykal asi 7-8 l (časté střídání otáček).

Popojíždění v koloně na dvojku zcela bez plynu při volnoběžných otáčkách (asi 800 ot/min., až po zaježdění motoru při cca 8000 km). Jinak po městě na 3-5 stupeň vč. neutrálu, spotřeba město cca 7,5 l při rozumně zahřátém motoru.

Při zajíždění prvních 1000 km otáčky max. 3000, občas vytočeno na 4000, časté střídání různých otáček - pak projeví ochotou motoru reagovat. Nepřetáčet, na to je dost času! "Úspornou" jízdou kolem 2000 ot./min. dosáhnete podle zkušeností jiných lidí i odborníků nanejvýš líného motoru (navíc opravdu reálně nic neušetříte, nezpozoroval jsem až takový rozdíl mezi jízdou na 5. nebo 4, 3. stupeň, kromě toho, že byl na vyšší stupeň utahaný, motor je stavěn na vyšší otáčky a podle dostupných údajů je křivka dost plochá - výrobce ovšem dělá nepochopitelné tajnosti s vydáváním jakýchkoliv grafů atd.).

Pocit z jízdy: horší než ve Focusu nebo nové Oktávce, nesrovnatelně lepší oproti nové Fábce. Trochu si sem tam zaplave, ale stopu drží i při prudších zatáčkách. Není zbytečně přeposilovaný. ABS celkem reaguje, brzdy brzdí, jak by u nového auta měly. Možná by místo těch elektronických blbinek stačil distanc od ostatních aut, ne jak se po Česku a jiných zakomlexovaných zemích východní Evropy jezdí "na zadku"...

Kufr je středně velký, vejdou se tam dva větší psi, po sklopení "skoro" rovná podlaha, pro převažeče nábytku aj. harampádí je asi vhodnější model CW (kombík). Sedadla překvapivě pohodlná, místo na hlavu i na nohy pro dlouhány, a to i vzadu - tady ostatní "šunťáci" do 300 (nedávno ještě 400!) tisíc za Hyundaiem pokulhávají. Horší je to se sklápěním zadních sedadel - nepochopitelný obřad s vyklopením a sklapnutím sedáku a následně sklopení opěrky zad (někdy nejde bez oddělání opěrek hlavy :-/ ). Jedinou výhodou jsou asymetricky dělená zadní sedadla, ale to už se dělá snad všude. V interiéru jediný rušivý zvuk, a to vrzající bezpečnostní pás spolujezdce (toho ale můžete napomenout, případně vyhodit), jinak žádné nářky jako ve vychvalovaných modelech ostatních sockovských aut.

Sklopná zrcátka, centrální zamykání, okna v elektrice. Manuální klimatizace celkem ujde, klimatizovaná schránka před SJ je tak na litrovou láhev plus dva chleby s řízkem. Když otevřete za jízdy zadní okna, tak se zblázníte z hluku, naprosto nepoužitelné - nejen za vyšších rychlostí.

Lak (metalíza) je naprosto otřesný, je vidět každý ťukanec od kamínků - nejlepší neřešit, a pak někdy rozleštit/přelakovat celé auto, korekční tužky jsou drahý nesmysl.

Je také slyšet každý kamínek, který se dotkne podvozku, tohle autíčko opravdu není stavěné na nezpevněné cesty, zůstaňte s ním na silnici...

Přes všechny popsané nedostatky spokojenost (pro popsané účely a při ceně 270 000 za nové auto s 5letou zárukou). Zatím spolehlivé v létě i v zimě.

Závady a opravy na autě

Zatím bez poruch.
<
Přejít na standardní verzi stránky »