Zavřít recenzi

Renault Scenic

“Mrzí mne, že už s ním nejezdím.”
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: 2.0 16V 
  • Stav km při koupi: 140 000 km 
  • Stav km nyní: 163 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

1
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

3
 
Hodnocení celkem 2.0
Renault Scénic mne naprosto uchvátil. Po skušenostech s felicií ( také můžu pouze chválit ), jsme si chtěli s manželkou "udělat radost" a koupit si vozidlo, které není "holobyt". Na nové auto jsme peníze nemněli, takže naše cesta vedla do bazarů a hned v prvním nám padl do oka právě Scénic. Nelíbila se mi ovšem cena a také nerad kupuji hned první kus. Po zhlédnutí mnoha vozů v různých bazarech jsme "svého vysněného Scénica" našli. 103 kW, ABS, 4 x airbag, palubní počítač, multifunkční volant, vyhřívané přední sedadla, čelní okno a zrcátka, manuální klimatizace, kůže ... . Po nastartování motoru bylo slyšet pouze tiché a kultivované ševelení. Skvělý prostor ve voze a hlavně pohodlné nastupování, které ocenili hlavně starší rodinní příslušníci. Hned první rozjezd s příjemným "zatlačením" do velmi pohodlné sedačky, klidný a tichý chod, přesné řazení, optimální účinek posilovače řízení a sice "měkké", ale účinné brzdy, příjemné vypružení ( žádné poskakování na nerovnostech ), výhled na silnici a pocit bezpečí, mne přesvědčilo. Nebylo o čem uvažovat. Chápejte, že oproti Felicii velká změna. Manželka se do auta okamžitě zamilovala a stejně tak děti. Mnoho mých známých mne zrazovalo od koupi auta s "velkou" kubatůrou, že moc "žerou" atd.. S tímto MPV jsem jezdil při kombinované spotřebě za 8 l / 100 km. Pokud se někdo diví, že za "málo", pak vězte, že ačkoliv jsem zvolil vozidlo s vyžším výkonem, nejsem závodník, ale mám rád rezervu. Následně jsem vůz nechal přestavět na alternativní pohon LPG a to pak byla paráda. Na výkonu ( který jsem v celém rozsahu využíval minimálně ) se to moc neprojevilo, ale na nákladech na provoz velmi razantně.
I na dlouhé cesty bylo skvělé ( Chorvatsko ). Je pravda, že převodovka mohla být řešena jinak. Zejména na dálnici by se hodil 6. stupeň nebo "dlouhá pětka", což by dvoulitr snesl spolehlivě.
Informace píši v minulém čase, protože Rencek musel z domu. Rodina se rozrostla a najednou nám byl Scénic malý. Alespoň, že šel do dobrých rukou do rodiny.
Nyní jezdíme s Fordem Galaxy, ale už to není ono. Špatný kus, špatná koupě, špatný ročník ... špatně téměř vše.
Výše uvedené řádky jsou mé osobní zkušenosti s Renaultem Scénicem a netvrdím nikomu, že nemají Renaulty své mouchy, nebo že lepší auto není. Možná jsem mněl pouze štěstí na dobrý kus, ale docela reálně zvažuji opět o koupi Scénica.
Nevím, zda má slova někomu pomohou při výběru ( asi moc ne ), ale přeju majitelům mnoho kilometrů bez poruch a hlavně nehod a zájemcům o koupi štěstí při výběru.

Závady a opravy na autě

vadné zapalovací cívky 1700,- za kus ( měněny tři )
žárovka ve světlometu
benzínové čerpadlo 2000,- ( na vrakovišti )
<
Přejít na standardní verzi stránky »