Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem kupoval před skoro třemi lety jako nástupce Mazdy 626 2.0i 66kW z roku 1987. Ne že by předchozí auto bylo na odpis, ale potřeboval jsem něco s menší spotřebou na denní dojíždění do práce (cca 200 km tam i zpět) a také něco novějšího. Jelikož po zkušenosti s Mazdou jsem hledal další japonské auto a jako jejich příznivec (rovná se odpůrce nafty) jsem hledal benzín. Nejdřív jsem měl vybranou Hondu Civic 1.5 Vtec 84kW, ale pak jsem se dočetl o motoru GDI a bylo jasno. Narazil jsem na auto za slušné peníze a se slušnou výbavou (aut. klima, 4x airbag, ABS, palubní počítač, všechny okna v elektrice a s dojezdem,....) Když jsem vzal rok výroby a porovnal, co v té době dělala konkurence bylo jasno.
Kromě výše uvedených závad jsem s autem velice spokojen, i když už mě mrzí, že se nejedná o klasického Japonce ( vyrobeno v Nizozemí), což možná vysvětluje uvedené nedostatky. Hlavně oceňuji na benzínové auto nízkou spotřebu (na dlouhé trasy není problém kolem šesti litrů) Při kratších jízdách po městě něco málo přes sedm. Když ovšem chcete využít maximum vozidla, tak počítejte s vyšší. Dále chválím jízdní vlastnosti a v neposlední řadě prostornost vozu (v nižší střední třídě se řadí ke špičce co se týká prostoru na zadních sedadlech) Sice nemá tak velký zavazadelník (asi 450 litrů) jako některá konkurence, ale mě plně postačí a navíc jeho využitelnost zvyšují páté dveře (liftback).
Co říci na závěr? Možná se budete divit, že i po některých problémech s tímto vozem ho budu hodnotit vesměs kladně. Ale vzhledem ke stáří vozu, výbavě a benzínovému motoru s nízkou spotřebou jsem s ním vzhledem k tomu kolik jsem na něm už najel celkem spokojen a vnímám ho jako zajímavou a neokoukanou alternativu pro ty, kteří nechtějí naftovou Oktávku.