Zavřít recenzi

Mitsubishi Carisma 1,8 GDI 16V

“Zajímavá alternativa k mainstreamu.”
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1834 ccm 
  • Stav km při koupi: 165 000 km 
  • Stav km nyní: 242 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.6
Auto jsem kupoval před skoro třemi lety jako nástupce Mazdy 626 2.0i 66kW z roku 1987. Ne že by předchozí auto bylo na odpis, ale potřeboval jsem něco s menší spotřebou na denní dojíždění do práce (cca 200 km tam i zpět) a také něco novějšího. Jelikož po zkušenosti s Mazdou jsem hledal další japonské auto a jako jejich příznivec (rovná se odpůrce nafty) jsem hledal benzín. Nejdřív jsem měl vybranou Hondu Civic 1.5 Vtec 84kW, ale pak jsem se dočetl o motoru GDI a bylo jasno. Narazil jsem na auto za slušné peníze a se slušnou výbavou (aut. klima, 4x airbag, ABS, palubní počítač, všechny okna v elektrice a s dojezdem,....) Když jsem vzal rok výroby a porovnal, co v té době dělala konkurence bylo jasno.

Kromě výše uvedených závad jsem s autem velice spokojen, i když už mě mrzí, že se nejedná o klasického Japonce ( vyrobeno v Nizozemí), což možná vysvětluje uvedené nedostatky. Hlavně oceňuji na benzínové auto nízkou spotřebu (na dlouhé trasy není problém kolem šesti litrů) Při kratších jízdách po městě něco málo přes sedm. Když ovšem chcete využít maximum vozidla, tak počítejte s vyšší. Dále chválím jízdní vlastnosti a v neposlední řadě prostornost vozu (v nižší střední třídě se řadí ke špičce co se týká prostoru na zadních sedadlech) Sice nemá tak velký zavazadelník (asi 450 litrů) jako některá konkurence, ale mě plně postačí a navíc jeho využitelnost zvyšují páté dveře (liftback).

Co říci na závěr? Možná se budete divit, že i po některých problémech s tímto vozem ho budu hodnotit vesměs kladně. Ale vzhledem ke stáří vozu, výbavě a benzínovému motoru s nízkou spotřebou jsem s ním vzhledem k tomu kolik jsem na něm už najel celkem spokojen a vnímám ho jako zajímavou a neokoukanou alternativu pro ty, kteří nechtějí naftovou Oktávku.

Závady a opravy na autě

Zhruba po 10000 km od koupě se projevila závada řídící jednotky centrálního zamykání. Stále otevírala a tím zlikvidovala ozubená kola v motorcích centrálního zamykaní ve dveřích. Nové sehnáno přes internet za cca 1500 Kč (řídící jednotka i čtyři motorky).

Po této epizodě auto fungovalo znamenitě, kromě pár vypálených pojistek a žárovek. Přestalo jen fungovat odstřikování pátých dveří.

Zlom nastal až při najetí zhruba 237 tisíc km. Auto začínalo mít problémy se startováním. Nikdo nevěděl co s tím. Tak po postupné koupi nové baterie (od koupě jsem neměnil) a svíček a přetěsnění motoru, když problémy přetrvali, odvezl jsem auto do autorizovaného servisu Mitsubishi Motors. I v tomto servise ze začátku nevěděli co s tím, ale po chvíli zjistili, že je prý špatný tlak na palivovém čerpadle a tak to znovu naprogramovali, vyměnili znova svíčky a od té doby to jezdí zase v pořádku. Nutno dodat, že od koupě dodržuji servisní intervaly a navštěvuji originální servisy MM (po neblahé zkušenosti s jedním "odborníkem na japonská auta a taky kvůli poněkud exotickému motoru mého auta).
<
Přejít na standardní verzi stránky »