Zavřít recenzi

Mazda 323 F BA

“Pěkný a spolehlivý vůz”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1,5 16V 
  • Stav km při koupi: 146 000 km 
  • Stav km nyní: 151 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.0
Takzvaná hvězda 90let

Poznatky o modelu 323F (familia) (BA)
Na r.v. 97 zdařilé autíčko pocházející z Hiroschimi :-).
Najeto 146.000km, stále tichý a svižný motor 1,5 66kw, vždy ochotný dostat se do vysokých otáček. Spotřeba mimo město kolem 5l, ve městě kolem7-9l. Při vytáčení motoru nad 4000 ot. je už slyšet příjemný sportovní zvuk, který se dá točit až do 7000 ot.
Designově, na 13let staré auto bych řekl, vcelku pěkné. I po tolika letech upoutá svou štíhlou elegancí sportovního vzhledu. Mnohé zaujmou nezvykle úzké přední svítilny a bezrámová okna, která bohužel již při rychlosti nad 100km/h vydávají trošku nepříjemný aerodynamický zvuk.
Interiér dostačující.Na vůz této kategorie nehledě na jeho stáří stále utváří elegantní harmonický celek. Co bych ale interiéru vytknul - mohlo by být více prostoru, v základu elektricky ovládaná zrcátka (na které jsem byl doposud zvyklý), atraktivnější volant (víc sportovní) - ne že by nešel nahradit za jiný, ale přijít o airbag mi přijde na druhou stranu zbytečné. Látkové potahy nemají zrovna vysokou životnost, u řidiče už je potrhaná a sedačka se lehce viklá.
Kufr je objemově průměrný (346l), po sklopení sedaček získáte i relativně dost místa na menší stěhovací potřeby.
Podvozek se „šikmookým“ východním inženýrům opravdu povedl - v zatáčkách mazda sedí jako přibitá. I dostupnost dílů je vcelku dobrá, doporučuji Niparts, jsou to kvalitní japonské díly.
Nádrž má obsah 55l.
Auto je jednoduché s motorem bez turba, není zde vyloženě nic co by bylo finančně nákladné na opravy. Co jsem musel nechat vyměnit je klasika - olej a ... čepy řízení, jinak až na výfuk, jsou na autě originál díly od výrobce, což vypovídá o kvalitě a životnosti japonských dílů.
Slabé stránky u tohoto modelu jsou: výfukové potrubí nevydrží déle jak 5let, zadní lemy bývají orezlé (já jsem zatím bez koroze - nebo to už někdo opravoval), ventilace čelního skla - při dusném/vlhkém počasí se auto lehce zamlží.

Celkové hodnocení
Mazda 323F je odolný vůz, který se při dobrém zacházením svému majiteli odvděčí dlouhověkou službou. Pokud můžu doporučit tak motor z řady Z5 1,5, ten je mechanicky velmi odolný, navíc nevyužívá hydraulické vymezovače ventilové vůle. Místo nich spoléhá na zdvihátka s kalibry. A samozřejmě špičková verze GT s motorem V6. Avšak volte raději verze s manuální převodovkou víme jak to japonci s těmy automaty mají :-)))
Každopádně Vám všem … mnoho šťastných kilometrů !!!!!!!

Závady a opravy na autě

Majitelem vozu jsem 1,5roku-zatím bez závad.
<
Přejít na standardní verzi stránky »