Zavřít recenzi

Ford Focus Clasic Trend Plus - hatchback

“Výborný poměr cena/ výbava”
  • Rok výroby: 2011 
  • Typ motoru: 1.6 benzin 
  • Stav km při koupi: 6 km 
  • Stav km nyní: 2 700 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6.8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.6
Vzhled - myslím, že design je povedený a bude se dlouho líbit, ikdyž je ho vidět na našich silnicích spousty.

Komfort v předu velmi dobrý, sedačky pohodlné, bederní opěrka u řidiče je velmi povedený doplněk. V zadu na nohy celkem dostatek místa i pro vyšší postavy, ale tyto budou-li se chtít pohodlně usadit, musejí povytáhnout opěrky hlavy. Jinak je budou tlačit do zad. Mám 194 cm, ale hlavou o strop nešoupám, jak se jinde píše.

Zavazadlový prostor na svoji třídu dostatečný a proti konkurenci výborný.

Výbava Trend Plus - viz. internetové stránky. Nechal jsem si pouze přidat tempomat - vynikající věcička. Všem doporučuji. Hojně používám při nastavení rychlosti v obci a je to také výborné ulehčení šlachy nad nártem při dlouhých cestách - mám totiž dlouhé nohy a boty č. 13, tak mám nohy i nárt více ohlé než běžná populace.

Brzdy mají komfortní náběh (žádné prásknutí hlavou o sklo), ale při vyšším tlaku na pedál pěkně zaberou co proto.

Výkon mi stačí, ikdyž na 1.6 bych očekával větší sílu při předjíždění. Na pětku, když se blíží 4000 ot/min auto velmi ochotně zrychluje. Motor kapánek hlučnější i po zajetí. Pětka by mohla být delší - chtělo by to šestku.

Podvozek velmi povedený, ikdyž kapánek tvrdší při přejezdech příčných nerovností (pneu 205/55 R 15). Ale při pneu 195/65 R 15 myslím bude auto komfortnější.

V zatáčkách se vůz pěkně ovládá. Posilovač řízení tak akorát. Řazení pohodlné, ikdyž na moji předchozí Fabii prostě nemá. Ten Volkswagen Group má to řazení prostě bezkonkurenční.

Spotřeba - jsem řidič kliďas a pod 6.7 l kombi spotřebu jsem se ještě nedostal.

Vůz koupen za 292 500 Kč i se zástěrkami a zamykáním řadící páky (+ výše zmíněný tempomat). Přemýšlel jsem o Hyundai i30 cw Trikolor - ale ti mi nechtěli dát tempomat a nemají ESP. A jejich kufr je na kombík malý. Mám jedno dítě....

Přednosti vozu:
- povedený design
- velký kufr
- velmi dobrá ovladatelnost
- pasivní bezpečnost (8 airbagů, lámavý sloupek řízení,
robustní karoserie)
- vnitřní prostornost (hlavně šířka)

Nedostatky vozu:
- tvrdší podvozek
- vyšší hlučnost od podvozku i motoru (oproti Renaultu
Megan Gradtour či Hyundai i30 cw)
- výkon klimatizace podprůměrný (ve Fabii jsem měl na plný
výkon rampouchy u nosu, ve Fordu chladím při hicu na max.
ale musím více přidávat ventilátor...)
- nemožnost přehrávání formátu MP3 (!)
- nepohodlné ovládání počítače musejí se použít dva prsty
počítač ve Fabii super (tam jste si mohl nastavit 2 režimy,
trip, který se 2 hodiny po dojetí smazal, nebo dlohodobý, který se smazal asi po 9 999 km)

Vůz jsem si koupil pro výborný poměr cena užitná hodnota (výbava s ESP a tempomatem) - viz. výše srovnání s Hyundai i30 cw.
Renault Megane Grandtour bych koupil jen v případě kdybych měl 2 děti.

Závady a opravy na autě

Zatím žádné.
<
Přejít na standardní verzi stránky »